به گزارش پورتال شهرستان اقلید، محمود رضایی کوچی، چهارشنبه در چهارمین روز از دهه مبارک فجر در آیین افتتاح چند طرح عمرانی در شهرستان اقلید افزود: در ایام دهه فجر ۹۹ نیز ۱۰۰ مدرسه نوساز در استان فارس افتتاح خواهد شد.

وی بیان کرد: در حوزه آموزش، هم اینک بسیاری از روستاها دارای فضای آموزشی هستند و از خدمات اینترنت استفاده می‌کنند. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس اظهار داشت: انقلاب اسلامی دستاوردهای ارزشمندی در طول ۴۲ سال عمر با برکت خود داشته است از جمله اینکه دسترسی به دانشگاه‌ها بسیار بهتر شده است و توسعه آموزش عالی بهبود قابل ملاحظه‌ای داشته است.

رضایی کوچی اضافه کرد: در زمینه خدمات رفاهی نیز پس از انقلاب، فعالیت‌های بسیاری انجام شده به عنوان نمونه در این استان قبل از انقلاب، فقط روستای گویم در شمال غرب شیراز و بخش محدودی از شهر شیراز از موهبت گاز طبیعی برخوردار بودند اما هم اینک همه شهرها و روستاهای بالای ۲۰ خانوار در این استان از مزایای گاز طبیعی بهره مندند.

این مقام مسوول افزود: ۵۰ هزار میلیارد تومان در سال‌های ۹۸ و ۹۹ برای اجرای طرح‌های عمرانی در استان فارس اختصاص یافت که امروز شاهد بهره‌برداری از بسیاری از این پروژه‌ها هستیم.  

به گفته رضایی کوچی، یک هزار و ۱۵۰ پروژه با اعتبار ۲۴ هزار میلیارد تومان در دهه فجر ۹۹ در این استان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ادامه داد: در ایام دهه فجر در شهرستان اقلید ۷۰ پروژه با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان در حوزه‌های بهداشت، کشاورزی، راه اصلی و روستایی، ورزش، آموزش و سایر بخش‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

رضایی کوچی همچنین گفت: آزاد راه شیراز - اصفهان و راه آهن اقلید - یزد که تا خردادماه سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد و بزرگراه طریق الرضا(ع) در رونق اقتصادی شهرستان اقلید نقش بسزایی ایفا خواهد کرد.

وی افزود: امیدواریم ایجاد صنایع بزرگ در شهرستان اقلید به سبب امتیاز مجاورت با راه آهن و آزاد راه و کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب، بیش از پیش به توسعه این منطقه کمک کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در جهان امروز، کمتر کشوری وجود دارد که بدون اتکا و وابستگی به قدرت‌های شرق و غرب، استقلال خود را حفظ کند اما ایران در این مسیر پرچمدار است.

رضایی کوچی ادامه داد: این خوداتکایی هزینه‌هایی هم دارد که اعمال تحریم‌های ناعادلانه بخشی از عوارض آن است و طبیعی است که این موضوع مشکلاتی هم در پی دارد.

شهرستان اقلید در فاصله ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.