به گزارش خبرنگار ایرنا، این مراسم شامگاه یکشنبه با حضور جمعی از مسئولان شهرستان، نویسندگان و علاقه‌مندان در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اقلید برگزار شد.

این کتاب در قطع رقعی، ۹۰صفحه، جلد چهار رنگ، شمارگان هزار نسخه و بهای۸۰ هزار تومان چاپ شده است.

نویسنده این کتاب در حوزه ادبیات عرفانی، کودک و مباحث میان رشته‌ای روانشناسی و ادبیات فعالیت می‌کند و شروع نوشتار کتاب از زمانی آغاز می‌شود که وی همانند والدین خود به شغل معلمی روی آورد.

مرجان شریفی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: دژکرد اقلید، نخستین منطقه‌ای بود که برای تدریس من ابلاغ شده بود؛ همان منطقه‌ای که مادرم حدود ۴۰سال پیش اولین روزهای معلمی‌اش را در آنجا گذرانده بود.

وی ادامه داد: این هم پوشانی موجب شد تا خاطرات دوران معلمی برای مادرم دوباره زنده شود، یک روز سرد برفی که من از مشکلات رفت و آمد گلایه می‌کردم، مادرم که خودش نیز اهل قلم است، دفترچه خاطراتش را آورد و شروع به خواندن کرد: خاطره یک روزبرفی!

شریفی با اشاره به این خاطره که اولین خاطره کتاب است و انگار برای آن روز وی نوشته شده، افزود: آن همه صبر، گذشت و مثبت‌اندیشی در روزهایی به مراتب سخت‌تر از آنچه من تجربه می‌کردم، نگاهم را به زندگی عوض کرد.

بیشتر بخوانید

نویسنده کتاب ادامه داد: کم کم با خواندن خاطرات کوتاه مادرم بارقه‌های چاپ کتاب به ذهنم رسید و تصمیم گرفتم خاطرات را پرورش دهم و به چاپ برسانم تا شاید کسانی که همچون من در این مسیر قرار گرفته‌اند نیز از این تجارب بهرمند شوند؛ در واقع این کتاب در قالب خاطره‌نویسی منتشر شده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اقلید به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده در حوزه معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل و حضور افراد متخصص، سلسله برنامه‌هایی در حوزه کتاب و کتابخوانی برگزار شده و همچنان ادامه دارد.

فاطمه سادات رسولی افزود: انجمن نویسندگان و روزنامه‌نگاران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اقلید با همکاری مرکز آموزش عالی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی نشریات و روزنامه‌تگاری توانسته‌اند در جشنواره‌های نشریات دانشجویی کشور در رقابت با دانشگاه‌های مهم موفق به کسب مقام برتر شوند.

وی افزود: از همه فعالین حوزه کتاب و نویسندگانی که خواستار رونمایی و شناساندن اثر خود در جامعه هستند، حمایت می‌کنیم.

شهرستان اقلید در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.