اجتماعی » شهری
کد خبر : 1421
۱۰:۳۱:۴۸ - یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
شهرستان اقلید:

۵۰۰ مدرسه تا پایان دولت دوازدهم در فارس به بهره‌برداری می‌رسد

۵۰۰ مدرسه تا پایان دولت دوازدهم در فارس به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش پورتال شهرستان اقلید، محمود رضایی کوچی، چهارشنبه در چهارمین روز از دهه مبارک فجر در آیین افتتاح چند طرح عمرانی در شهرستان اقلید افزود: در ایام دهه فجر ۹۹ نیز ۱۰۰ مدرسه نوساز در استان فارس افتتاح خواهد شد.

وی بیان کرد: در حوزه آموزش، هم اینک بسیاری از روستاها دارای فضای آموزشی هستند و از خدمات اینترنت استفاده می‌کنند. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس اظهار داشت: انقلاب اسلامی دستاوردهای ارزشمندی در طول ۴۲ سال عمر با برکت خود داشته است از جمله اینکه دسترسی به دانشگاه‌ها بسیار بهتر شده است و توسعه آموزش عالی بهبود قابل ملاحظه‌ای داشته است.

رضایی کوچی اضافه کرد: در زمینه خدمات رفاهی نیز پس از انقلاب، فعالیت‌های بسیاری انجام شده به عنوان نمونه در این استان قبل از انقلاب، فقط روستای گویم در شمال غرب شیراز و بخش محدودی از شهر شیراز از موهبت گاز طبیعی برخوردار بودند اما هم اینک همه شهرها و روستاهای بالای ۲۰ خانوار در این استان از مزایای گاز طبیعی بهره مندند.

این مقام مسوول افزود: ۵۰ هزار میلیارد تومان در سال‌های ۹۸ و ۹۹ برای اجرای طرح‌های عمرانی در استان فارس اختصاص یافت که امروز شاهد بهره‌برداری از بسیاری از این پروژه‌ها هستیم.  

به گفته رضایی کوچی، یک هزار و ۱۵۰ پروژه با اعتبار ۲۴ هزار میلیارد تومان در دهه فجر ۹۹ در این استان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ادامه داد: در ایام دهه فجر در شهرستان اقلید ۷۰ پروژه با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان در حوزه‌های بهداشت، کشاورزی، راه اصلی و روستایی، ورزش، آموزش و سایر بخش‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

رضایی کوچی همچنین گفت: آزاد راه شیراز - اصفهان و راه آهن اقلید - یزد که تا خردادماه سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد و بزرگراه طریق الرضا(ع) در رونق اقتصادی شهرستان اقلید نقش بسزایی ایفا خواهد کرد.

وی افزود: امیدواریم ایجاد صنایع بزرگ در شهرستان اقلید به سبب امتیاز مجاورت با راه آهن و آزاد راه و کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب، بیش از پیش به توسعه این منطقه کمک کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در جهان امروز، کمتر کشوری وجود دارد که بدون اتکا و وابستگی به قدرت‌های شرق و غرب، استقلال خود را حفظ کند اما ایران در این مسیر پرچمدار است.

رضایی کوچی ادامه داد: این خوداتکایی هزینه‌هایی هم دارد که اعمال تحریم‌های ناعادلانه بخشی از عوارض آن است و طبیعی است که این موضوع مشکلاتی هم در پی دارد.

شهرستان اقلید در فاصله ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.