به گزارش پورتال شهرستان اقلید، سید علی آقا میرطالبی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان اقلید دارای بیش از ۳۵۰ هزار راس دام سبک و ۱۴ هزار راس دام سنگین است که از این تعداد تاکنون ۹۸ هزار راس دام سبک و ۲ هزار و ۳۰۳ راس دام سنگین هویت گذاری شده است.

وی با تاکید بر اینکه طرح هویت گذاری دام در شهرستان اقلید با جدیت دنبال می شود، ادامه داد: در جهت ارائه خدمات مناسب به دامداران از این پس ارائه هرگونه خدمات و تخصیص نهاده ها به دامداران منوط به پلاک کوبی و هویت دار کردن دام‌ها است.

میرطالبی ادامه داد: به منظور تامین نهاده های دامی، همه تشکل های وابسته همانند دامپزشکی، نظام مهندسی کشاورزی، شرکت تعاونی دامداران، مجتمع گاوشیری دامگستر اقلید و کارگزاران هویت گذاری دام در شهرستان تلاش خود را بکار بستند تا این طرح بخصوص برای دام های سنگین هرچه سریعتر انجام شود.

میرطالبی اظهار کرد: پلاک های مورد استفاده در این طرح، ماندگاری بالایی در گوش دام داشته و بارکددار هستند که توسط دستگاه بارکدخوان مخصوص، اطلاعات آن‌ها استخراج و در سیستم هویت گذاری ثبت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید با توجه به محدودیت زمانی این طرح تاکید کرد: دامداران تا پایان آذرماه فرصت دارند نسبت به پلاک کوبی و هویت گذاری دام های خود اقدام نمایند.

شهرستان اقلید در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز با دارا بودن اقلیم ییلاقی و مراتع وسیع از قطب های دامپروری در استان فارس است.