اقتصاد » کشاورزی و دامداری
کد خبر : 1307
۱۰:۲۹:۳۱ - چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹
شهرستان اقلید:

۱۰۰هزار راس دام در اقلید پلاک کوبی شدند

۱۰۰هزار راس دام در اقلید پلاک کوبی شدند

به گزارش پورتال شهرستان اقلید، سید علی آقا میرطالبی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان اقلید دارای بیش از ۳۵۰ هزار راس دام سبک و ۱۴ هزار راس دام سنگین است که از این تعداد تاکنون ۹۸ هزار راس دام سبک و ۲ هزار و ۳۰۳ راس دام سنگین هویت گذاری شده است.

وی با تاکید بر اینکه طرح هویت گذاری دام در شهرستان اقلید با جدیت دنبال می شود، ادامه داد: در جهت ارائه خدمات مناسب به دامداران از این پس ارائه هرگونه خدمات و تخصیص نهاده ها به دامداران منوط به پلاک کوبی و هویت دار کردن دام‌ها است.

میرطالبی ادامه داد: به منظور تامین نهاده های دامی، همه تشکل های وابسته همانند دامپزشکی، نظام مهندسی کشاورزی، شرکت تعاونی دامداران، مجتمع گاوشیری دامگستر اقلید و کارگزاران هویت گذاری دام در شهرستان تلاش خود را بکار بستند تا این طرح بخصوص برای دام های سنگین هرچه سریعتر انجام شود.

میرطالبی اظهار کرد: پلاک های مورد استفاده در این طرح، ماندگاری بالایی در گوش دام داشته و بارکددار هستند که توسط دستگاه بارکدخوان مخصوص، اطلاعات آن‌ها استخراج و در سیستم هویت گذاری ثبت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید با توجه به محدودیت زمانی این طرح تاکید کرد: دامداران تا پایان آذرماه فرصت دارند نسبت به پلاک کوبی و هویت گذاری دام های خود اقدام نمایند.

شهرستان اقلید در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز با دارا بودن اقلیم ییلاقی و مراتع وسیع از قطب های دامپروری در استان فارس است.