به گزارش پورتال شهرستان اقلید، سید علی آقا میرطالبی، پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه از مجموع ۲۷ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم در این شهرستان، ۲۱ هزار هکتار اراضی آبی و مابقی اراضی دیم است، اظهار داشت: عمده ارقام گندم آبی کشت شده شامل، پیشگام، میهن و حیدری و ارقام گندم دیم شامل آذر۲ و محلی است.

وی افزود: با توجه به اینکه تامین نهاده‌های سال آینده بر اساس تناژ گندم تحویلی است از کشاورزان این شهرستان درخواست می‌کنیم گندم و جو مازاد بر مصرف خود را به مراکز خرید تعیین شده تحویل دهند.

به گفته میرطالبی قیمت تضمینی هر کیلوگرم گندم درسال جاری(۹۹)، ۲۵ هزار ریال و هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال تعیین شده و خرید جو نیز به صورت توافقی انجام می‌شود.

او بیان کرد: امسال عملیات برداشت گندم، جو و دانه روغنی کلزا در شهرستان اقلید با استفاده از بیش از ۱۲۰ دستگاه کمباین انجام می‌شود و ۱۰ مرکز خرید گندم شامل تعاونی روستایی، تعاونی‌های تولید و سازمان غله، آماده خرید تولیدات مازاد بر مصرف کشاورزان این شهرستان هستند.

شهرستان اقلید که در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد، با برخورداری از دشت‌های حاصلخیز نمدان، آسپاس و بکان از قطب‌های کشاورزی استان فارس به شمار می‌آید.