اقتصاد » کشاورزی و دامداری
کد خبر : 1145
۱۶:۰۴:۲۴ - شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۹
برداشت گندم از کشتزارهای شهرستان اقلید

پیش بینی برداشت ۷۰ هزار تن گندم از کشتزارهای شهرستان اقلید

پیش بینی برداشت ۷۰ هزار تن گندم از کشتزارهای شهرستان اقلید

به گزارش پورتال شهرستان اقلید، سید علی آقا میرطالبی، پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه از مجموع ۲۷ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم در این شهرستان، ۲۱ هزار هکتار اراضی آبی و مابقی اراضی دیم است، اظهار داشت: عمده ارقام گندم آبی کشت شده شامل، پیشگام، میهن و حیدری و ارقام گندم دیم شامل آذر۲ و محلی است.

وی افزود: با توجه به اینکه تامین نهاده‌های سال آینده بر اساس تناژ گندم تحویلی است از کشاورزان این شهرستان درخواست می‌کنیم گندم و جو مازاد بر مصرف خود را به مراکز خرید تعیین شده تحویل دهند.

به گفته میرطالبی قیمت تضمینی هر کیلوگرم گندم درسال جاری(۹۹)، ۲۵ هزار ریال و هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال تعیین شده و خرید جو نیز به صورت توافقی انجام می‌شود.

او بیان کرد: امسال عملیات برداشت گندم، جو و دانه روغنی کلزا در شهرستان اقلید با استفاده از بیش از ۱۲۰ دستگاه کمباین انجام می‌شود و ۱۰ مرکز خرید گندم شامل تعاونی روستایی، تعاونی‌های تولید و سازمان غله، آماده خرید تولیدات مازاد بر مصرف کشاورزان این شهرستان هستند.

شهرستان اقلید که در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد، با برخورداری از دشت‌های حاصلخیز نمدان، آسپاس و بکان از قطب‌های کشاورزی استان فارس به شمار می‌آید.