به گزارش پورتال شهرستان اقلید، سید علی آقا میرطالبی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این میزان،۴۰ فقره تسهیلات به ارزش ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بصورت قرض الحسنه به منظور سرمایه در گردش کشاورزی و خرید نهاده و ادوات و یک فقره تسهیلات ضروری به مبلغ ۳۲۰ میلیون ریال به منظور انجام عملیات داشت چغندرقند پرداخت شد.

وی ادامه داد: همچنین  تعداد ۶ فقره تسهیلات به مبلغ بیش از ۹ میلیارد و ۶۹۵ میلیون ریال به عاملیت های صندوق در راستای تامین نهاده های مورد نیاز سهامداران و سایر بهره برداران بخش کشاورزی و حمایت از زنجیره های تولید محصولات کشاورزی همچون انگور، جو، لوبیا، کدو آجیلی و دیگر محصولات پرداخت شده است.

میرطالبی با بیان اینکه هدف اصلی این صندوق، هدایت نقدینگی موجود به سمت حمایت از زنجیره تولید محصولات است ابراز کرد: جذب و توزیع اعتبارات دولتی توسط صندوق شهرستان اقلید از دو محل سهم بلاعوض دولت در طرح های آبیاری نوین و سایر اعتبارات جهاد کشاورزی همانند یارانه نهال بوده که در حال حاضر منابع مذکور جذب و توزیع می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید اظهار کرد: این صندوق هم اکنون دارای یک هزار و ۸۰ نفر عضو و سرمایه یک میلیارد و ۳۲۴ میلیون تومان است.

میرطالبی افزود: صندوق های توسعه شهرستانی به عنوان بازوی توانمند سازمان جهادکشاورزی سبب تقویت سرمایه صندوق و توسعه بخش کشاورزی در شهرستان را در بر خواهد داشت.

شهرستان اقلید از قطب های کشاورزی در استان فارس و در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.