اقتصاد » کشاورزی و دامداری
کد خبر : 1354
۱۶:۴۳:۳۸ - سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹
شهرستان اقلید:

پرداخت بیش از ۱۳ میلیارد ریال تسهیلات در بخش کشاورزی اقلید

پرداخت بیش از ۱۳ میلیارد ریال تسهیلات در بخش کشاورزی اقلید

به گزارش پورتال شهرستان اقلید، سید علی آقا میرطالبی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این میزان،۴۰ فقره تسهیلات به ارزش ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بصورت قرض الحسنه به منظور سرمایه در گردش کشاورزی و خرید نهاده و ادوات و یک فقره تسهیلات ضروری به مبلغ ۳۲۰ میلیون ریال به منظور انجام عملیات داشت چغندرقند پرداخت شد.

وی ادامه داد: همچنین  تعداد ۶ فقره تسهیلات به مبلغ بیش از ۹ میلیارد و ۶۹۵ میلیون ریال به عاملیت های صندوق در راستای تامین نهاده های مورد نیاز سهامداران و سایر بهره برداران بخش کشاورزی و حمایت از زنجیره های تولید محصولات کشاورزی همچون انگور، جو، لوبیا، کدو آجیلی و دیگر محصولات پرداخت شده است.

میرطالبی با بیان اینکه هدف اصلی این صندوق، هدایت نقدینگی موجود به سمت حمایت از زنجیره تولید محصولات است ابراز کرد: جذب و توزیع اعتبارات دولتی توسط صندوق شهرستان اقلید از دو محل سهم بلاعوض دولت در طرح های آبیاری نوین و سایر اعتبارات جهاد کشاورزی همانند یارانه نهال بوده که در حال حاضر منابع مذکور جذب و توزیع می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید اظهار کرد: این صندوق هم اکنون دارای یک هزار و ۸۰ نفر عضو و سرمایه یک میلیارد و ۳۲۴ میلیون تومان است.

میرطالبی افزود: صندوق های توسعه شهرستانی به عنوان بازوی توانمند سازمان جهادکشاورزی سبب تقویت سرمایه صندوق و توسعه بخش کشاورزی در شهرستان را در بر خواهد داشت.

شهرستان اقلید از قطب های کشاورزی در استان فارس و در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.