به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در سال جاری عصر امروز با حضور فرماندار و معاون وی، فرمانده سپاه، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسؤولان حوزه علمیه، میراث فرهنگی، اتاق اصناف، کار، تعاون و رفاه اجتماعی، آموزش‌وپرورش، کتابخانه‌های عمومی، آموزش‌وپرورش، کانون‌های فرهنگی مساجد، ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر، شهرداری، تبلیغات اسلامی و... پیرامون سه موضوع بررسی مشکلات رسانه در این شهرستان، آسیب‌ها و مزیت‌های فضای مجازی و نیز ساماندهی سفرهای نوروزی در سالن شهید بهمن شریفی فرمانداری اقلید برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در این جلسه خبرنگاران را زبان گویای مردم و جامعه خواند و بابیان اینکه امانت‌داری و حفظ حرمت‌ها و شئون ادارات، نهادها و افراد در انعکاس اخبار باید رعایت شود اظهار داشت: در انعکاس اخبار باید دقت شود تا با ضایع شدن حق افراد موجب ایجاد تنش نشویم.
وی نقد منصفانه را حق هر رسانه‌ای خواند و بابیان اینکه انتقادها باید با حفظ حرمت و رعایت حریم‌ها صورت گیرد تصریح کرد: باید با ایجاد فضایی آرام، در زمینه ایجاد و ارتقای نشاط و آرامش روحی مردم بکوشیم.
طالبی از تلاش خبرنگاران و اصحاب رسانه تقدیر کرد و عنوان داشت: با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال و آغاز تعطیلات نوروزی قرار داریم، خبرنگاران می‌توانند کمک و نقش بسزایی در معرفی این شهرستان و قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در نقاط و حوزه‌های مختلف داشته باشند.
امام‌جمعه اقلید بر لزوم تلاش اصحاب رسانه در راستای انتقال و ترویج فرهنگ پربار و مناسب در جامعه تأکید کرد.
در ادامه این جلسه معاون فرماندار اقلید با اشاره به انتخابات و اجرای مقدمات این کار اظهار داشت: هدف و تلاش‌ها در راستای ایجاد زمینه مناسب برای حضور حداکثری مردم در انتخابات است اما تبلیغات نباید پیش از زمان قانونی آغاز شود.
خلیل بزرگی با تأکید بر لزوم رعایت قانون و حرکت رسانه‌ها در این چارچوب تصریح کرد: حفظ امانت و اجرای تعهدات و رسالت واقعی اصل دیگری است که باید موردتوجه اصحاب رسانه باشد.
وی حمایت مالی و معنوی از خبرنگاران را حق مسلم آن‌ها عنوان کرد و بابیان اینکه شأن و جایگاه خبرنگار باید حفظ شود، انعکاس اخبار منصفانه، واقعی و مستند را خواستار شد.
به گزارش فارس، در این جلسه مرضیه یحیی‌پور از خبرگزاری فارس، محمد امانی از پایگاه تحلیلی خبری کلید فارس و احمدرضا ثابت از ماهنامه امید فارس به بیان دیدگاه‌های خود و مسائل و مشکلات اصحاب رسانه اقلید پرداختند که حفظ جایگاه و منزلت خبرنگاران، لزوم تعامل بهتر مسؤولان، همکاری بیشتر روابط عمومی ادارات، تشکیل انجمن صنفی خبرنگاری، ارزیابی و نظارت بر عملکرد رسانه‌ها، همت عمومی برای نهادینه شدن فرهنگ رسانه‌ای در سطح شهرستان، حمایت مالی و معنوی از خبرنگاران و ... ازجمله مهم‌ترین خواسته‌های آن‌ها بود.
انتهای پیام/