فرهنگ و هنر » رسانه
کد خبر : 303
۱۵:۴۴:۱۶ - دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
امام‌جمعه اقلید

نقد منصفانه حق مسلم رسانه‌هاست

نقد منصفانه حق مسلم رسانه‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در سال جاری عصر امروز با حضور فرماندار و معاون وی، فرمانده سپاه، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسؤولان حوزه علمیه، میراث فرهنگی، اتاق اصناف، کار، تعاون و رفاه اجتماعی، آموزش‌وپرورش، کتابخانه‌های عمومی، آموزش‌وپرورش، کانون‌های فرهنگی مساجد، ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر، شهرداری، تبلیغات اسلامی و... پیرامون سه موضوع بررسی مشکلات رسانه در این شهرستان، آسیب‌ها و مزیت‌های فضای مجازی و نیز ساماندهی سفرهای نوروزی در سالن شهید بهمن شریفی فرمانداری اقلید برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در این جلسه خبرنگاران را زبان گویای مردم و جامعه خواند و بابیان اینکه امانت‌داری و حفظ حرمت‌ها و شئون ادارات، نهادها و افراد در انعکاس اخبار باید رعایت شود اظهار داشت: در انعکاس اخبار باید دقت شود تا با ضایع شدن حق افراد موجب ایجاد تنش نشویم.
وی نقد منصفانه را حق هر رسانه‌ای خواند و بابیان اینکه انتقادها باید با حفظ حرمت و رعایت حریم‌ها صورت گیرد تصریح کرد: باید با ایجاد فضایی آرام، در زمینه ایجاد و ارتقای نشاط و آرامش روحی مردم بکوشیم.
طالبی از تلاش خبرنگاران و اصحاب رسانه تقدیر کرد و عنوان داشت: با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال و آغاز تعطیلات نوروزی قرار داریم، خبرنگاران می‌توانند کمک و نقش بسزایی در معرفی این شهرستان و قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در نقاط و حوزه‌های مختلف داشته باشند.
امام‌جمعه اقلید بر لزوم تلاش اصحاب رسانه در راستای انتقال و ترویج فرهنگ پربار و مناسب در جامعه تأکید کرد.
در ادامه این جلسه معاون فرماندار اقلید با اشاره به انتخابات و اجرای مقدمات این کار اظهار داشت: هدف و تلاش‌ها در راستای ایجاد زمینه مناسب برای حضور حداکثری مردم در انتخابات است اما تبلیغات نباید پیش از زمان قانونی آغاز شود.
خلیل بزرگی با تأکید بر لزوم رعایت قانون و حرکت رسانه‌ها در این چارچوب تصریح کرد: حفظ امانت و اجرای تعهدات و رسالت واقعی اصل دیگری است که باید موردتوجه اصحاب رسانه باشد.
وی حمایت مالی و معنوی از خبرنگاران را حق مسلم آن‌ها عنوان کرد و بابیان اینکه شأن و جایگاه خبرنگار باید حفظ شود، انعکاس اخبار منصفانه، واقعی و مستند را خواستار شد.
به گزارش فارس، در این جلسه مرضیه یحیی‌پور از خبرگزاری فارس، محمد امانی از پایگاه تحلیلی خبری کلید فارس و احمدرضا ثابت از ماهنامه امید فارس به بیان دیدگاه‌های خود و مسائل و مشکلات اصحاب رسانه اقلید پرداختند که حفظ جایگاه و منزلت خبرنگاران، لزوم تعامل بهتر مسؤولان، همکاری بیشتر روابط عمومی ادارات، تشکیل انجمن صنفی خبرنگاری، ارزیابی و نظارت بر عملکرد رسانه‌ها، همت عمومی برای نهادینه شدن فرهنگ رسانه‌ای در سطح شهرستان، حمایت مالی و معنوی از خبرنگاران و ... ازجمله مهم‌ترین خواسته‌های آن‌ها بود.
انتهای پیام/