به گزارش پورتال شهرستان اقلید حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در اقلید سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه در کشور را تبریک و با اشاره به شعار منتخب امسال به مناسبت روز نمازجمعه، «ایران قوی، همبستگی ملی، سلامت اجتماعی»، بیان کرد: اگر مردم همچون گذشته، به مسؤولیت اجتماعی و همبستگی ملی توجه داشته باشند، بدون شک در تمام میدان‌ها پیروز شده، دشمن را مأیوس کرده و ایرانی قوی می‌سازیم.

امام جمعه اقلید با اشاره به اینکه حفظ این شعارها در عمل موجب پیروزی و چراغ راهی برای نسل جوان و آینده می‌شود، افزود: حضور در نماز جمعه، نشانه ایمان افراد است و نماز جمعه نهاد مقدسی است که با درایت امام خمینی(ره) نهادینه شده بنابراین از برکات انقلاب اسلامی به‌ شمار می‌رود.

طالبی به موفقیت‌های نماز جمعه اشاره و بیان کرد: اگر نماز جمعه نبود بسیاری از موفقیت‌های دولت‌ها در سطح خرد و کلان نشان داده نمی‌شد، به بسیاری از دستاوردها نمی رسیدیم و آسیب‌های جدی به انقلاب و کشور وارد می‌شد و مردم به صورت کنونی در صحنه‌ها حضور پیدا نمی‌کردند.

امام جمعه اقلید تصریح کرد: نماز جمعه نهادی مقدس در احیا و حفظ ارزش‌ها و آرمان‌ها و مایه وحدت دل‌ها و جامعه اسلامی است.

طالبی با بیان اینکه نماز جمعه جایگاهی برای بیان مطالبات مردمی است، به برخی از درخواست‌های مردم شهرستان اقلید اشاره و بر لزوم معرفی هرچه سریع‌تر بخشدار برای بخشداری‌های مرکزی و حسن‌آباد این شهرستان تأکید کرد و عنوان داشت: تعریض جاده اقلید- سورمق و ساماندهی و تعمیر پل ابتدای شهر که موجب بروز تصادفات بسیاری شده و می‌شود از دیگر مطالبات مردم اقلید است که لازم به بررسی و پیگیری نماینده و مساعدت استاندار است.

امام جمعه اقلید به ظرفیت‌ها و تجهیزات موجود در درمانگاه امام هادی (ع) این شهرستان اشاره کرد و پیگیری نماینده و استاندار و همکاری علوم پزشکی شیراز در راستای استقرار پزشکان متخصص در این درمانگاه و ارائه خدمات به مردم را خواستار شد.

طالبی به رزمایش مواسات و کمک‌های مؤمنانه همچنین تأکید مقام معظم رهبری و اهمیت این موضوع اشاره و بیان کرد: مشکلات معیشتی در رابطه با شیوع بیماری کرونا برطرف نشده و نیازمند توجه جدی به آن است.
وی به برداشت گندم در سطح شهرستان اقلید و نیز نزدیک شدن به عید قربان اشاره کرد و گفت: لازم است نسبت به ادای زکات حساس بوده و در توزیع گوشت گرم و قربانی بین نیازمندان و فقرا کوشید.
امام جمعه اقلید به مشکل ازدواج جوانان نیز اشاره و بر لزوم مساعدت و همت عمومی مردم و مسؤولان در راستای رفع این مشکل و ایجاد زمینه لازم برای ازدواج جوانان تأکید کرد.