سیاست » نماز جمعه
کد خبر : 1158
۰۹:۱۷:۰۴ - سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹

لزوم مساعدت مسؤولان جهت استقرار پزشکان متخصص در درمانگاه اقلید

لزوم مساعدت مسؤولان جهت استقرار پزشکان متخصص در درمانگاه اقلید

به گزارش پورتال شهرستان اقلید حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در اقلید سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه در کشور را تبریک و با اشاره به شعار منتخب امسال به مناسبت روز نمازجمعه، «ایران قوی، همبستگی ملی، سلامت اجتماعی»، بیان کرد: اگر مردم همچون گذشته، به مسؤولیت اجتماعی و همبستگی ملی توجه داشته باشند، بدون شک در تمام میدان‌ها پیروز شده، دشمن را مأیوس کرده و ایرانی قوی می‌سازیم.

امام جمعه اقلید با اشاره به اینکه حفظ این شعارها در عمل موجب پیروزی و چراغ راهی برای نسل جوان و آینده می‌شود، افزود: حضور در نماز جمعه، نشانه ایمان افراد است و نماز جمعه نهاد مقدسی است که با درایت امام خمینی(ره) نهادینه شده بنابراین از برکات انقلاب اسلامی به‌ شمار می‌رود.

طالبی به موفقیت‌های نماز جمعه اشاره و بیان کرد: اگر نماز جمعه نبود بسیاری از موفقیت‌های دولت‌ها در سطح خرد و کلان نشان داده نمی‌شد، به بسیاری از دستاوردها نمی رسیدیم و آسیب‌های جدی به انقلاب و کشور وارد می‌شد و مردم به صورت کنونی در صحنه‌ها حضور پیدا نمی‌کردند.

امام جمعه اقلید تصریح کرد: نماز جمعه نهادی مقدس در احیا و حفظ ارزش‌ها و آرمان‌ها و مایه وحدت دل‌ها و جامعه اسلامی است.

طالبی با بیان اینکه نماز جمعه جایگاهی برای بیان مطالبات مردمی است، به برخی از درخواست‌های مردم شهرستان اقلید اشاره و بر لزوم معرفی هرچه سریع‌تر بخشدار برای بخشداری‌های مرکزی و حسن‌آباد این شهرستان تأکید کرد و عنوان داشت: تعریض جاده اقلید- سورمق و ساماندهی و تعمیر پل ابتدای شهر که موجب بروز تصادفات بسیاری شده و می‌شود از دیگر مطالبات مردم اقلید است که لازم به بررسی و پیگیری نماینده و مساعدت استاندار است.

امام جمعه اقلید به ظرفیت‌ها و تجهیزات موجود در درمانگاه امام هادی (ع) این شهرستان اشاره کرد و پیگیری نماینده و استاندار و همکاری علوم پزشکی شیراز در راستای استقرار پزشکان متخصص در این درمانگاه و ارائه خدمات به مردم را خواستار شد.

طالبی به رزمایش مواسات و کمک‌های مؤمنانه همچنین تأکید مقام معظم رهبری و اهمیت این موضوع اشاره و بیان کرد: مشکلات معیشتی در رابطه با شیوع بیماری کرونا برطرف نشده و نیازمند توجه جدی به آن است.
وی به برداشت گندم در سطح شهرستان اقلید و نیز نزدیک شدن به عید قربان اشاره کرد و گفت: لازم است نسبت به ادای زکات حساس بوده و در توزیع گوشت گرم و قربانی بین نیازمندان و فقرا کوشید.
امام جمعه اقلید به مشکل ازدواج جوانان نیز اشاره و بر لزوم مساعدت و همت عمومی مردم و مسؤولان در راستای رفع این مشکل و ایجاد زمینه لازم برای ازدواج جوانان تأکید کرد.