به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، اسماعیل اسکندری ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت عشایر که با حضور مسؤولین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مدیرکل بیمه سلامت استان فارس، مدیر شبکه مجازی عشایر، مسؤول پزشک خانواده عشایری، کارشناسان مسؤول بهورزی و برخی دیگر از مسؤولان کشوری و استانی از جمله امام جمعه اقلید، نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و معاون فرماندار برگزار شد، با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقای سلامت جامعه اظهار داشت: مرکز آموزش بهورزی و بازآموزی کارکنان نظام سلامت شهید اسدالله شریفی اقلید از سال 75 آغاز به کار کرده و تاکنون 9 دوره بهورز و یک دوره ماما روستایی را گذرانده است.
وی گفت: در مجموع 48 بهورز زن و 33 بهورز مرد و نیز 14 ماما روستایی موفق به دریافت گواهینامه تحصیلی از این مرکز شده‌اند.
اسکندری به نخستین دوره بهورز عشایری در مرکز آموزش بهورزی و بازآموزی کارکنان نظام سلامت شهید اسدالله شریفی اقلید با حضور 20 دانش‌آموز از طوایف مختلف عشایر استان فارس باهدف ارتقای خدمت به عشایر اشاره کرد و عنوان داشت: محوطه‌سازی و ایجاد فضای فیزیکی مناسب این مرکز، توجه به کیفیت آموزش، تجهیز و تکمیل امکانات، راه‌اندازی کتابخانه و... برای ایجاد محیطی مناسب ازجمله اقدامات صورت گرفته در این مرکز بوده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان اقلید با تأکید بر لزوم عدالت در سلامت، عشایر را قشری زحمتکش و اثرگذار در عرصه‌های مختلف خواند و آن‌ها را ظرفیت عظیم در حوزه‌های مختلف معرفی کرد.
اسکندری به نقش عشایر در تولید، اقتصاد مقاومتی، حفظ امنیت، دفاع از کشور، علم و دانش، مسائل مذهبی و ملی و... اشاره و تصریح کرد: با توجه به تحولات بنیادین و عمیقی که در حوزه سلامت در دولت یازدهم رخ‌داده است توقع داریم این جلسه نتیجه و دستاوردی شایسته برای عشایر داشته باشد.
به گزارش فارس این جلسه با بررسی مسائل و مشکلات عشایر ادامه یافت و با بازدید مسؤولان از منطقه عشایری جوچین اقلید پایان یافت.