اجتماعی » سایر حوزه ها
کد خبر : 403
۲۰:۲۸:۱۲ - جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶
رئیس شبکه بهداشت و درمان اقلید تاکید کرد

لزوم توجه به اعتلای سلامت عشایر

لزوم توجه به اعتلای سلامت عشایر

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، اسماعیل اسکندری ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت عشایر که با حضور مسؤولین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مدیرکل بیمه سلامت استان فارس، مدیر شبکه مجازی عشایر، مسؤول پزشک خانواده عشایری، کارشناسان مسؤول بهورزی و برخی دیگر از مسؤولان کشوری و استانی از جمله امام جمعه اقلید، نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و معاون فرماندار برگزار شد، با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقای سلامت جامعه اظهار داشت: مرکز آموزش بهورزی و بازآموزی کارکنان نظام سلامت شهید اسدالله شریفی اقلید از سال 75 آغاز به کار کرده و تاکنون 9 دوره بهورز و یک دوره ماما روستایی را گذرانده است.
وی گفت: در مجموع 48 بهورز زن و 33 بهورز مرد و نیز 14 ماما روستایی موفق به دریافت گواهینامه تحصیلی از این مرکز شده‌اند.
اسکندری به نخستین دوره بهورز عشایری در مرکز آموزش بهورزی و بازآموزی کارکنان نظام سلامت شهید اسدالله شریفی اقلید با حضور 20 دانش‌آموز از طوایف مختلف عشایر استان فارس باهدف ارتقای خدمت به عشایر اشاره کرد و عنوان داشت: محوطه‌سازی و ایجاد فضای فیزیکی مناسب این مرکز، توجه به کیفیت آموزش، تجهیز و تکمیل امکانات، راه‌اندازی کتابخانه و... برای ایجاد محیطی مناسب ازجمله اقدامات صورت گرفته در این مرکز بوده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان اقلید با تأکید بر لزوم عدالت در سلامت، عشایر را قشری زحمتکش و اثرگذار در عرصه‌های مختلف خواند و آن‌ها را ظرفیت عظیم در حوزه‌های مختلف معرفی کرد.
اسکندری به نقش عشایر در تولید، اقتصاد مقاومتی، حفظ امنیت، دفاع از کشور، علم و دانش، مسائل مذهبی و ملی و... اشاره و تصریح کرد: با توجه به تحولات بنیادین و عمیقی که در حوزه سلامت در دولت یازدهم رخ‌داده است توقع داریم این جلسه نتیجه و دستاوردی شایسته برای عشایر داشته باشد.
به گزارش فارس این جلسه با بررسی مسائل و مشکلات عشایر ادامه یافت و با بازدید مسؤولان از منطقه عشایری جوچین اقلید پایان یافت.