به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، اسماعیل تبادار عصر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مردم اقلید، آباده و سپیدان و نیز مسؤولان شهرستانی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی اقلید برگزار شد، با اشاره به سفر سه‌روزه رئیس مجلس به استان فارس اظهار داشت: مشاهده و بررسی مسائل مشکلات توسط مسؤولان شهرستانی از نزدیک، می‌تواند تأثیر بسزایی در تصمیم‌گیری امور داشته باشد.

وی بیان داشت: دغدغه مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و تمام مسؤولان در زمینه توسعه و رونق اقتصادی و فراهم کردن اشتغال و در یک‌کلام توسعه کارآفرینی و تأکید آن‌ها بر این موضوع دلالت بر اهمیت این امر است.

تبادار به ظرفیت‌هایی که مدیران شهرستانی برشمردند اشاره کرد و گفت: با توجه به بیان ظرفیت‌ها و عدم تناسب با نگرانی‌ها و کمبودهای مطرح‌ شده به نظر می‌رسد که مبانی برنامه‌ریزی در شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها رعایت نشده است.

استاندار فارس بیان داشت: در استان سهم اعتبارات شهرستان‌ها مشخص‌ شده و سپس نظام برنامه‌ریزی و اولویت‌ها در شورای برنامه‌ریزی شهرستان رقم می‌خورد؛ ازاین‌رو لازم است با اولویت‌بندی مناسب در امور، عزم را جزم کرده و اقدام کنید.

تبادار با بیان اینکه نرخ بیکاری در اقلید کم‌تر از بسیاری از شهرستان‌های دیگر است، به ظرفیت‌های موجود در اقلید اشاره و تصریح کرد: باید از قابلیت‌های موجود و فرصت‌های پیش‌ آمده ازجمله لایحه پرداخت 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی، روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت استفاده مناسب و مؤثر کرد.

استاندار فارس تخصیص این اعتبارات را با وجود تنگناها و محدودیت‌های موجود کاری مهم خواند و بر لزوم بهره‌گیری از آن و استفاده از حداقل‌ها برای کسب نتایج حداکثری تأکید کرد و گفت: آزادراه اصفهان - شیراز در مسیر این شهرستان با اعتبار 2 هزار میلیاردی وجود دارد که اگر سال آینده به بهره‌برداری برسد، نقش جدی در عمران و آبادانی و فراهم کردن بسیاری از خدمات را ایفا می‌کند.

تبادار شناسایی راهکارهای مناسب و برنامه‌ریزی درست برای استفاده از ظرفیت‌ها و اولویت‌بندی امور در شورای برنامه‌ریزی شهرستان را ضروری دانست و عنوان داشت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در ابعاد مختلف در کنار اعتبارات اندک ملی و استانی، توجه به سرمایه‌گذاری‌های خرد و کلان باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار فارس افزود: این امر با شعار و پیام تحقق نمی‌یابد، بلکه باید به دنبال سرمایه‌گذار رویم و با ایجاد امکانات و رفع موانع آن‌ها را تشویق به سرمایه‌گذاری کنیم.

انتهای پیام/