سیاست » سیاست داخلی
کد خبر : 729
۱۸:۱۷:۰۷ - پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶
استاندار فارس تأکید کرد

لزوم اولویت‌بندی مؤثر در شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها

لزوم اولویت‌بندی مؤثر در شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، اسماعیل تبادار عصر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مردم اقلید، آباده و سپیدان و نیز مسؤولان شهرستانی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی اقلید برگزار شد، با اشاره به سفر سه‌روزه رئیس مجلس به استان فارس اظهار داشت: مشاهده و بررسی مسائل مشکلات توسط مسؤولان شهرستانی از نزدیک، می‌تواند تأثیر بسزایی در تصمیم‌گیری امور داشته باشد.

وی بیان داشت: دغدغه مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و تمام مسؤولان در زمینه توسعه و رونق اقتصادی و فراهم کردن اشتغال و در یک‌کلام توسعه کارآفرینی و تأکید آن‌ها بر این موضوع دلالت بر اهمیت این امر است.

تبادار به ظرفیت‌هایی که مدیران شهرستانی برشمردند اشاره کرد و گفت: با توجه به بیان ظرفیت‌ها و عدم تناسب با نگرانی‌ها و کمبودهای مطرح‌ شده به نظر می‌رسد که مبانی برنامه‌ریزی در شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها رعایت نشده است.

استاندار فارس بیان داشت: در استان سهم اعتبارات شهرستان‌ها مشخص‌ شده و سپس نظام برنامه‌ریزی و اولویت‌ها در شورای برنامه‌ریزی شهرستان رقم می‌خورد؛ ازاین‌رو لازم است با اولویت‌بندی مناسب در امور، عزم را جزم کرده و اقدام کنید.

تبادار با بیان اینکه نرخ بیکاری در اقلید کم‌تر از بسیاری از شهرستان‌های دیگر است، به ظرفیت‌های موجود در اقلید اشاره و تصریح کرد: باید از قابلیت‌های موجود و فرصت‌های پیش‌ آمده ازجمله لایحه پرداخت 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی، روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت استفاده مناسب و مؤثر کرد.

استاندار فارس تخصیص این اعتبارات را با وجود تنگناها و محدودیت‌های موجود کاری مهم خواند و بر لزوم بهره‌گیری از آن و استفاده از حداقل‌ها برای کسب نتایج حداکثری تأکید کرد و گفت: آزادراه اصفهان - شیراز در مسیر این شهرستان با اعتبار 2 هزار میلیاردی وجود دارد که اگر سال آینده به بهره‌برداری برسد، نقش جدی در عمران و آبادانی و فراهم کردن بسیاری از خدمات را ایفا می‌کند.

تبادار شناسایی راهکارهای مناسب و برنامه‌ریزی درست برای استفاده از ظرفیت‌ها و اولویت‌بندی امور در شورای برنامه‌ریزی شهرستان را ضروری دانست و عنوان داشت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در ابعاد مختلف در کنار اعتبارات اندک ملی و استانی، توجه به سرمایه‌گذاری‌های خرد و کلان باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار فارس افزود: این امر با شعار و پیام تحقق نمی‌یابد، بلکه باید به دنبال سرمایه‌گذار رویم و با ایجاد امکانات و رفع موانع آن‌ها را تشویق به سرمایه‌گذاری کنیم.

انتهای پیام/