به گزارش دریافتی چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عبدالرسول همتی در آیین افتتاح نخستین دوره آموزشی فراگیران بهورزی عشایر در شهرستان اقلید، اظهار داشت:با هدف ارتقای سطح برخورداری عشایر از خدمات بهداشتی، درمانی، بیمه های اجتماعی و خدمات حمایتی کارگروهی با همین عنوان تشکیل شده است. 
وی ادامه داد: در این کارگروه که متشکل از نمایندگان امور عشایر کشور، صندوق روستاییان و عشایر کشور، بیمه سلامت کشور، سازمان بهزیستی، سازمان برنامه وبودجه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است در سطح کلان راهکارهای دستیابی به سند چشم انداز سال 1404 در جمعیت عشایری را بررسی و دنبال می کنند.
همتی بیان کرد: برنامه‌ریزی برای توزیع متناسب و عادلانه نیروی انسانی و سایر امکانات شامل ‌آموزش پزشکی و تسهیلات بهداشتی درمانی درکشوربا تاکید بر ‌اولویت برنامه‌های بهداشتی و رفع نیاز مناطق محروم و نیازمند، فراهم سازی تسهیلات لازم برای برخورداری همگان از خدمات بهداشتی و درمانی با استفاده از همکاری سایر نهادها و انواع بیمه‌های درمانی، از وظایف اصلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
او بیان داشت: با توجه به سند چشم انداز سال 1404، وزارت بهداشت وظیفه خود می داند که خدمات اولیه بهداشتی و درمانی مورد نیاز عشایر را با بالاترین کیفیت ممکن در دسترس آنان قرار دهد.
قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با هدف بالا بردن سطح کمیت و کیفیت خدمات سلامت ارائه شده به عشایر، با پیگیری این معاونت و مساعدت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاسیس 49 خانه بهداشت عشایری با به کارگیری 78 بهورز عشایری مصوب شده است.
همتی افزود: در نخستین دوره جذب بهورز عشایری، 20 بهورز برای 19 خانه بهداشت عشایری گزینش شده اند و آموزش و تربیت آنها در مرکز آموزش بهورزی شهرستان اقلید آغاز شده است.
درادامه این آیین، اعضای کارگروه تدوین برنامه ویژه ارتقای سطح برخورداری عشایر از خدمات بهداشتی درمانی و بیمه های اجتماعی و خدمات حمایتی، با همراهی روسای سازمان های مربوطه از استان فارس و مسئولان و کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مناطق عشایری و مرکز آموزش بهورزی اقلید بازدید کردند.
بر اساس نتایج سرشماری سال 95 جمعیت استان فارس چهار میلیون و 851 هزار و 274 نفر اعلام شد و عشایر این استان با 28 هزار خانوار و 150 هزار نفر با سه ایل خمسه،لر و قشقایی، سه و نیم درصد جمعیت فارس را تشکیل می دهند.
عشایر استان فارس دارای سه میلیون راس دام هستند و 28 درصد گوشت قرمز کشور را تولید می کنند
شهرستان اقلید در فاصله 267 کیلومتری شمال غرب شیراز واقع شده است.
دریافت: نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی