به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: همزمان با فرارسیدن 155 رمضان المبارک و جشن میلاد امام دوم شیعیان با حضور ارادتمندان آن حضرت، در بیش از 360 امامزاده و بقاع متبرکه استان فارس جشن میلاد کریمه اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

موسوی افزود: در آستان مقدس حضرت سیدعلاء الدین حسین(ع)، حرم مطهر حضرت علی ابن حمزه(ع)، آستان مقدس امامزادگان سید تاج الدین غریب(ع)، سیدمحمد قصردشت(ع)، شاه غیس(ع)، بی بی دختران خدیجه(س)، سیدشمس الدین میرآخر(ع) و سید صادق (ع) مهدی آباد و سید محمد(ع) پودنک نیز این مراسم در شب و روز میلاد برگزار می شود. 

وی با اشاره به اینکه این جشن معنوی در دو مسجد بزرگ وکیل و ابوالفضل(ع) برگزار می شود ادامه داد: در بقعه متبرکه سید نظام الدین محمود(ع) شاهداعی الی ا... و قدمگاه حضرت ابالفضل العباس(ع) نیز این مراسم همراه با سخنرانی سخنرانان مجرب، مولودی خوانی و اهداء جوایز اجرا می شود. 

موسوی با بیان اینکه محافل نورانی انس با قرآن کریم در روز جشن میلاد کریمه اهل بیت(ع)  در بقاع برپا می شود، اظهار داشت: سفره‌های کریمانه افطار در قالب طرح افطاری ساده در برخی از بقاع متبرکه مجری جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) برپا می‌شود و عموم روزه داران و عاشقان اهل بیت(ع) میهمان این سفره ها است. 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس تصریح کرد: در شهرستان های آباده، اقلید، داراب، استهبان، ارسنجان ، کازرون، گراش، خنج، نی ریز، سروستان و فسا و ممسنی، جهرم و مرودشت نیز جشن بزرگ میلاد امام حسن مجتبی(ع) در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص هر شهرستان برگزار می شود.