دین و اندیشه » آیین ها و تشکل های مذهبی
کد خبر : 447
۲۱:۴۱:۱۲ - جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
فارس:

جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در 360 بقعه متبرکه فارس

جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در 360 بقعه متبرکه فارس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: همزمان با فرارسیدن 155 رمضان المبارک و جشن میلاد امام دوم شیعیان با حضور ارادتمندان آن حضرت، در بیش از 360 امامزاده و بقاع متبرکه استان فارس جشن میلاد کریمه اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

موسوی افزود: در آستان مقدس حضرت سیدعلاء الدین حسین(ع)، حرم مطهر حضرت علی ابن حمزه(ع)، آستان مقدس امامزادگان سید تاج الدین غریب(ع)، سیدمحمد قصردشت(ع)، شاه غیس(ع)، بی بی دختران خدیجه(س)، سیدشمس الدین میرآخر(ع) و سید صادق (ع) مهدی آباد و سید محمد(ع) پودنک نیز این مراسم در شب و روز میلاد برگزار می شود. 

وی با اشاره به اینکه این جشن معنوی در دو مسجد بزرگ وکیل و ابوالفضل(ع) برگزار می شود ادامه داد: در بقعه متبرکه سید نظام الدین محمود(ع) شاهداعی الی ا... و قدمگاه حضرت ابالفضل العباس(ع) نیز این مراسم همراه با سخنرانی سخنرانان مجرب، مولودی خوانی و اهداء جوایز اجرا می شود. 

موسوی با بیان اینکه محافل نورانی انس با قرآن کریم در روز جشن میلاد کریمه اهل بیت(ع)  در بقاع برپا می شود، اظهار داشت: سفره‌های کریمانه افطار در قالب طرح افطاری ساده در برخی از بقاع متبرکه مجری جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) برپا می‌شود و عموم روزه داران و عاشقان اهل بیت(ع) میهمان این سفره ها است. 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس تصریح کرد: در شهرستان های آباده، اقلید، داراب، استهبان، ارسنجان ، کازرون، گراش، خنج، نی ریز، سروستان و فسا و ممسنی، جهرم و مرودشت نیز جشن بزرگ میلاد امام حسن مجتبی(ع) در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص هر شهرستان برگزار می شود.