به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، محمدحسین امیدی صبح امروز در آیین جشن احسان و نیکوکاری که به‌صورت نمادین با حضور برخی از مسؤولان شهرستانی در مدرسه دخترانه ‌ام‌ابیهای اقلید برگزار شد سالروز تأسیس کمیته امداد و آغاز هفته احسان و نیکوکاری را تبریک گفت.

وی با اشاره به آیات قرآنی و روایات اسلامی از ارزش و اهمیت کمک به هم‌نوع سخن گفت و اظهار داشت: کمیته امداد به فرمان امام خمینی (ره) در سال 1357 با هدف رفع نیاز محرومان و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه تشکیل شد.

امیدی از توزیع 16 هزار پاکت جشن نیکوکاری بین دانش آموزان شهرستان اقلید خبر داد و عنوان کرد: در جشن نیکوکاری سال پیش علاوه‌بر هدایای غیرنقدی، حدود 80 میلیون تومان کمک نقدی در مدارس اقلید جمع‌آوری شد.

مدیر کمیته امداد اقلید بابیان اینکه بیش از 700 دانش‌آموز و 300 یتیم نیازمند زیرپوشش کمیته امداد اقلید قرار دارند و با تأکید بر حفظ حرمت و تکریم شخصیت نیازمندان گفت: کمک‌های جمع‌آوری‌شده در مدارس بین دانش‌آموزان نیازمند همان مدارس توزیع می‌شود.

امیدی در پایان سخنان خود با تقدیر از مهدی رحیمی از خبرگزاری صداوسیما و مرضیه یحیی‌پور از خبرگزاری فارس و نیز سایر اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ کمک‌رسانی و دستگیری از هم‌نوع در سطح این شهرستان تصریح کرد: با کمک نقدی، غیرنقدی و نیز طرح ایده و حمایت‌های معنوی می‌توانیم شادی را به خانواده‌های نیازمند و اقشار آسیب‌پذیر جامعه خود هدیه کنیم.

در ادامه معاون پرورشی آموزش‌وپرورش اقلید اظهار داشت: کمک به هم‌نوع جزئی از فرهنگ دینی و ملی ما است.

سید رضا موسوی تصریح کرد: با کمک به محرومان و نیازمندان علاوه‌بر شادی آن‌ها و رضایت خداوند، گامی مؤثر در راستای جلوگیری از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و ... در جامعه برداشته می‌شود چراکه فقر موجب بسیاری از ناهنجاری‌ها است.

به گزارش فارس، این آیین همراه با برپایی نمایشگاه غذا و غرفه عرضه مواد غذایی و اجرای طرح خوشمزه‌ترین ساندویچ دنیا در راستای حمایت از دانش‌آموزان نیازمند همراه بود که به همت سازمان دانش‌آموزی اجرا شد.