اجتماعی » رفاه و آسیب های اجتماعی
کد خبر : 316
۱۳:۰۴:۳۵ - چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
مدیر کمیته امداد اقلید خبر داد

توزیع 16 هزار پاکت جشن نیکوکاری در مدارس اقلید

توزیع 16 هزار پاکت جشن نیکوکاری در مدارس اقلید

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، محمدحسین امیدی صبح امروز در آیین جشن احسان و نیکوکاری که به‌صورت نمادین با حضور برخی از مسؤولان شهرستانی در مدرسه دخترانه ‌ام‌ابیهای اقلید برگزار شد سالروز تأسیس کمیته امداد و آغاز هفته احسان و نیکوکاری را تبریک گفت.

وی با اشاره به آیات قرآنی و روایات اسلامی از ارزش و اهمیت کمک به هم‌نوع سخن گفت و اظهار داشت: کمیته امداد به فرمان امام خمینی (ره) در سال 1357 با هدف رفع نیاز محرومان و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه تشکیل شد.

امیدی از توزیع 16 هزار پاکت جشن نیکوکاری بین دانش آموزان شهرستان اقلید خبر داد و عنوان کرد: در جشن نیکوکاری سال پیش علاوه‌بر هدایای غیرنقدی، حدود 80 میلیون تومان کمک نقدی در مدارس اقلید جمع‌آوری شد.

مدیر کمیته امداد اقلید بابیان اینکه بیش از 700 دانش‌آموز و 300 یتیم نیازمند زیرپوشش کمیته امداد اقلید قرار دارند و با تأکید بر حفظ حرمت و تکریم شخصیت نیازمندان گفت: کمک‌های جمع‌آوری‌شده در مدارس بین دانش‌آموزان نیازمند همان مدارس توزیع می‌شود.

امیدی در پایان سخنان خود با تقدیر از مهدی رحیمی از خبرگزاری صداوسیما و مرضیه یحیی‌پور از خبرگزاری فارس و نیز سایر اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ کمک‌رسانی و دستگیری از هم‌نوع در سطح این شهرستان تصریح کرد: با کمک نقدی، غیرنقدی و نیز طرح ایده و حمایت‌های معنوی می‌توانیم شادی را به خانواده‌های نیازمند و اقشار آسیب‌پذیر جامعه خود هدیه کنیم.

در ادامه معاون پرورشی آموزش‌وپرورش اقلید اظهار داشت: کمک به هم‌نوع جزئی از فرهنگ دینی و ملی ما است.

سید رضا موسوی تصریح کرد: با کمک به محرومان و نیازمندان علاوه‌بر شادی آن‌ها و رضایت خداوند، گامی مؤثر در راستای جلوگیری از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و ... در جامعه برداشته می‌شود چراکه فقر موجب بسیاری از ناهنجاری‌ها است.

به گزارش فارس، این آیین همراه با برپایی نمایشگاه غذا و غرفه عرضه مواد غذایی و اجرای طرح خوشمزه‌ترین ساندویچ دنیا در راستای حمایت از دانش‌آموزان نیازمند همراه بود که به همت سازمان دانش‌آموزی اجرا شد.