به گزارش پورتال شهرستان اقلید به نقل از خبرگزاری علم و فناوری فارس از اقلید، محمود میرسلیمانی در همایش اولیای دانش آموزان مدارس اقلید که هم‌زمان با هفته پیوند اولیا و مربیان و با حضور نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، معاون آموزشی آموزش‌وپرورش،‌ کارشناس انجمن اولیا و مربیان و شرکت انجمن‌های اولیا و مربیان، مدیران و معاونان مدارس در سالن امام رضا (ع) برگزار شد، بر مشارکت حداکثری اولیا در امور مدرسه تأکید کرد.


وی با اشاره به نقش اولیا در پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی مدارس، تأکید کرد: منظور از مشارکت اولیا، تأمین هزینه‌های مدرسه نیست بلکه امروزه، والدین یکی از ارکان اصلی تربیت و پرورش دانش آموزان هستند.
میرسلیمانی افزود: برگزاری این همایش را فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر والدین با مزایای ارتباط مستمر خانه با مدرسه و نقش آن در پیشرفت تحصیلی و تربیتی فرزندشان عنوان کرد.
در ادامه نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی، خواستار بهره‌گیری از فرصت‌ها برای بهبود وضعیت مدارس در تمام حوزه‌ها به‌ویژه مسائل آموزشی، اجتماعی و فرهنگی شد.
سید حسین افضلی با اشاره به پروژه‌های عمرانی در حال ساخت و افتتاح‌شده در سه سال گذشته و همچنین موفقیت‌های آموزش‌وپرورش اقلید در عرصه‌های مختلف استانی و کشوری، عنوان کرد: اولیای دانش آموزان می‌توانند با مشارکت خود بر کیفیت نظام آموزشی افزوده و با هم‌فکری با مسؤولان آموزشی و ارائه ایده‌های جدید، آموزش‌وپرورش را در تربیت دانش آموزان کمک کنند.


وی تصریح کرد: اعضای انجمن‌های اولیاء و مربیان ظرفیت بزرگ فکری و پشتوانه مناسب مدارس هستند.
اجرای سرود توسط دانش آموزان دبستان شاهد شهید شریفی و تجلیل از انجمن اولیای برتر مدارس اقلید ازجمله ویژه‌برنامه‌هایی بود که در این همایش صورت گرفت.

 

خبرنگار: مرضیه یحیی پور