اجتماعی » آموزش و پرورش
کد خبر : 837
۱۷:۵۰:۱۹ - چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸
شهرستان افلید

تأکید بر نقش اولیا به‌عنوان یکی از ارکان اصلی تربیت دانش آموزان

تأکید بر نقش اولیا به‌عنوان یکی از ارکان اصلی تربیت دانش آموزان

به گزارش پورتال شهرستان اقلید به نقل از خبرگزاری علم و فناوری فارس از اقلید، محمود میرسلیمانی در همایش اولیای دانش آموزان مدارس اقلید که هم‌زمان با هفته پیوند اولیا و مربیان و با حضور نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، معاون آموزشی آموزش‌وپرورش،‌ کارشناس انجمن اولیا و مربیان و شرکت انجمن‌های اولیا و مربیان، مدیران و معاونان مدارس در سالن امام رضا (ع) برگزار شد، بر مشارکت حداکثری اولیا در امور مدرسه تأکید کرد.


وی با اشاره به نقش اولیا در پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی مدارس، تأکید کرد: منظور از مشارکت اولیا، تأمین هزینه‌های مدرسه نیست بلکه امروزه، والدین یکی از ارکان اصلی تربیت و پرورش دانش آموزان هستند.
میرسلیمانی افزود: برگزاری این همایش را فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر والدین با مزایای ارتباط مستمر خانه با مدرسه و نقش آن در پیشرفت تحصیلی و تربیتی فرزندشان عنوان کرد.
در ادامه نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی، خواستار بهره‌گیری از فرصت‌ها برای بهبود وضعیت مدارس در تمام حوزه‌ها به‌ویژه مسائل آموزشی، اجتماعی و فرهنگی شد.
سید حسین افضلی با اشاره به پروژه‌های عمرانی در حال ساخت و افتتاح‌شده در سه سال گذشته و همچنین موفقیت‌های آموزش‌وپرورش اقلید در عرصه‌های مختلف استانی و کشوری، عنوان کرد: اولیای دانش آموزان می‌توانند با مشارکت خود بر کیفیت نظام آموزشی افزوده و با هم‌فکری با مسؤولان آموزشی و ارائه ایده‌های جدید، آموزش‌وپرورش را در تربیت دانش آموزان کمک کنند.


وی تصریح کرد: اعضای انجمن‌های اولیاء و مربیان ظرفیت بزرگ فکری و پشتوانه مناسب مدارس هستند.
اجرای سرود توسط دانش آموزان دبستان شاهد شهید شریفی و تجلیل از انجمن اولیای برتر مدارس اقلید ازجمله ویژه‌برنامه‌هایی بود که در این همایش صورت گرفت.

 

خبرنگار: مرضیه یحیی پور