به گزارش پورتال شهرستان اقلید، به نقل از دریافتی شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری فارس، محمود رضایی کوچی، با اشاره به اینکه استان فارس طی ۱۰ سال گذشته تاکنون همواره صادرکننده برق به استان‌های همجوار بوده افزود: نیروگاه انرژی خورشیدی شیراز به عنوان اولین مرکز تولید برق خورشیدی کشور در سال‌های اخیر توانسته به موفقیت‌های قابل توجهی دست یابد.
وی ادامه داد: این در حالی است که سایت‌های  نیروگاه‌های بادی نیز در بخش‌هایی از مناطق استان مانند زرقان، آباده و اقلید در حال توسعه است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، با اشاره به توانمندی بهره‌گیری از زباله‌های شهری برای تولید برق در فارس بیان کرد: این استان دارای وضعیت مطلوبی در زمینه تولید برق است و  طرح‌های آتی استانی در این زمینه می‌تواند موقعیت مناسب‌تری برای استان ایجاد کند.

تعداد شهرهای استان فارس حدود ۱۱۳ شهر است؛ این استان ۳۶ شهرستان دارد.

رضایی کوچی اظهار داشت: شرکت توزیع نیروی برق فارس سال گذشته با مجموع عملکرد تولید ۶۶۴ مگاوات معادل یک نیروگاه مجازی ۹۰۰ مگاواتی به میزان ۳۶ درصد از عملکرد شرکت‌های توزیع و حدود ۲۰ درصد از کل کشور را بر عهده داشته  است و  از جمله شرکت‌های پیشرو در زمینه عملکرد مثبت اوج بار طی پنج سال اخیر بوده  است.
وی درباره نصب کنتورهای هوشمند در فارس گفت: افزون بر ۲۶ هزار کنتور در این استان برای مصارف بزرگ نصب شده که دستاوردهای مطلوبی داشته است.
رضایی، کنترل دقیق و مدیریت بار مصرفی برق در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و  عمومی را از دیگر دستاوردهای این استان در حوزه برق برشمرد.