به گزارش پورتال شهرستان اقلید،  به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (پنج شنبه 20 شهریور) در نشست هنرمندان و فعالان حوزه مد و لباس استان فارس که با حضور «سیده مرضیه شفاپور»، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، در تالار حافظ شیراز برگزار شد، گفت: تاکنون 28 جشنواره و نمایشگاه در حوزه مد و لباس در فارس برگزار شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: امسال به دلیل بیماری کرونا و تعطیلی به وجود آمده فعالیت های خود را بر بستر فضای مجازی برگزار می کنیم که یک همایش در این رابطه در فضای مجازی، برگزار شد و چند همایش دیگر هم در حال تهیه مجوز هستند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به اینکه سه موسسه مد و لباس در شیراز در حال فعالیت هستند، تاکید کرد: سه موسسه هم در سطح استان در شهرستان های آباده، اقلید و لار در حال فعالیت هستند و سه موسسه دیگر هم در حال تهیه مجوز بوده که به موسسات شیراز اضافه خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه 9 خانه مد در فارس فعالیت دارند، تاکید کرد: تنها یک نفر از این حوزه در لیست سه هزار نفری بیمه شدگان بیمه هنرمندان فارس قرار دارد و از این به بعد افراد دیگری هم از این حوزه به لیست بیمه هنرمندان اضافه می شوند.

سهرابی با یادآوری این مطلب 226 نفر طراح مد و لباس فعال در فارس وجود دارند که 24 طرح آنان ثبت مالکیت معنوی شده است، تاکید کرد: فارس در حوزه مد و لباس اقوام تنوع بسیاری دارد تا آنجایی که بتوانیم آن را رنگین کمان ناشناخته برای کشور و جهان بدانیم چرا که استان فارس تنوع فرهنگی قومیتی بسیاری وجود دارد.