به گزارش پورتال شهرستان اقلید به نقل از خبرنگار مهر، روح الله منوچهری در نشستی خبری که شامگاه شنبه در کتابخانه عمومی عبدالله خفیف برگزار شد، درخصوص برنامه های کتابخانه های عمومی در این هفته گفت: به روال هرسال جشن کتاب با تقدیر از برگزیدگان حوزه کتابخانه های عمومی روز ۲۶ آبانماه از جمله برنامه های هفته کتاب در استان فارس است.

به گفته مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس، از جمله برنامه های شاخص هفته کتاب، طرح سفیر کتاب است که با هدف ارایه کتاب و تسهیل دسترسی عشایر به کتاب اجرا می شود، بنابر این در روز ۲۱ آبان از این طرح با حضور معاون استاندار با حضور سفیران کتاب از جای جای استان ساعت ۱۰ صبح در سالن کتالبدار اداره کل کتابخانه های عمومی فارس رونمایی می شود.

منوچهری در ادامه اعلام کرد: برای فاز دوم طرح نسیم دانایی امسال هم برنامه ریزی شده که آغاز عملیات اجرایی آن را در هفته کتاب داشته باشیم.

وی با این حال اضافه کرد: در همین راستا امسال «کتابخوان بند» برای زندانیان برگزار می شود.

منوچهری همچنین از برگزاری همایش خیرین کتابخانه ساز شمال فارس خبر داد که شامل شهرهای آباده، اقلید، بوانات و خرم بید می شود، همچنن همایش خیرین کتابخانه ساز شهرستان فسا به طور جداگانه برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری نشست کتابخوان برای باغبانان و پاکبانان با همکاری شهرداری شیراز خبر داد و گفت: کتابخوان فرهیختگان با حضور ورزشکاران، هنرمندان و نویسندگان و ادیبان نیز از دیگر برنامه های این هفته است.

منوچهری به برگزاری یک مسابقه اینستاگرامی کناب محور اشاره کرد که اختتامیه آن در ۱۷ اسفند به مناسبت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی برگزار خواهد شد.

این در حالیست که به گفته مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس، همایش خیرین کتاب در مرودشت و فسا در هفته کتاب برگزار خواهد شد.

منوچهری درحوزه عمرانی از اجرای دو طرح کلنگ زنی در شهر بهمن و روستای فدشکویه فسا خبر داد و در زمینه افتتاح اعلام کرد: ۴ کتابخانه عمومی همزمان با هفته کتاب در استان فارس افتتاح خواهد شد که یکی در بوستان کتاب فسا، دیگری در شهر قره بلاغ، همچنین کتابخانه مشارکتی استاد مهندسی در شهر آباده و ساختمان خیرساز کتابخانه در شهرستان گراش است.

وی با بیان اینکه کتابخانه عمومی پردیس مرودشت با ۱۰۰ میلیون تومان هزینه به مناسبت هفته کتاب بازگشایی می شود، ادامه داد: ۲۵ آبان ماه به مناسبت هفته کتاب، عضویت در کتابخانه های نهادی رایگان خواهد بود و در این راستا طرح بخشودگی جرایم دیکرکرد کتاب های به امانت رفته از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه برگزار خواهد شد.

منوچهری با این حال اجرای برنامه های مختلف در سطح کتابخانه های شهری و روستایی  خبر داد که شامل ۲۴۳ باب کتابخانه عمومی استان فارس می شود.