یکی از یادگاران دفاع مقدس تأکید کرد:
لزوم ایجاد بستر مناسب برای آشنایی نسل جوان با دوران دفاع مقدس و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران

یکی از یادگاران دفاع مقدس با تأکید بر لزوم ایجاد بستر مناسب برای آشنایی نسل جوان با دوران دفاع مقدس و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: همه ما در بیداری، روشنگری، بصیرت افزایی و جذب جوانان مسئولیم.
عبدالرضا راسخ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار پورتال شهرستان اقلید، به تشکیل گروه «یاد یاران» از حدود یک سال پیش اشاره کرد و از فعالیت‌های دوران دفاع مقدس خود در سرکشی از خانواده رزمندگان، شهدا و جانبازان و رسیدگی به آنان، تحویل پیکر پاک شهدا از ستاد معراج به خانواده‌ها، پیگیری وضعیت شهدای گمنام، شناسایی مفقودین، رسیدگی به مجروحان و... اشاره کرد و اظهار داشت: ارتقای روحیه برادری، اخوت و دوستی نقش بسزایی در حفظ وحدت ملی دارد ازاین‌رو لازم است که تک‌تک افراد جامعه به سهم خود در این راه قدم بردارند.
وی با اشاره به تشکیل گروه یاد یاران باهدف ماندگاری طرح اخوت در کشور عنوان داشت: بیان خاطرات دوران دفاع مقدس، ایثارگری رزمندگان، تبیین ارزش‌های والای اسلامی انقلاب و دفاع مقدس، آشنایی نسل جوان با دوران جنگ، صیانت، انتقال و ارتقای این ارزش‌ها و آرمان‌ها، تعمیق باورهای دینی و ملی در جوانان و... از دیگر اهداف اصولی این گروه بوده است.
راسخ به فعالیت یک‌ساله گروه یاد یاران در معرفی شهدای اقلید، تدوین خاطرات مربوط به شهدا، جمع‌آوری عکس و فیلم آن‌ها، دست خط، وصیت‌نامه، وسایل شخصی و سایر آثار مربوط به آنان اشاره کرد و از معرفی یک شهید در طول هفته یا بیشتر در گروه با مشارکت اعضا و دیدار با خانواده وی در پایان این مدت با رمز یا حسین خبر داد.
این یادگار دفاع مقدس با تقدیر از همراهی همیشگی امام جمعه اقلید با گروه یاد یاران در دیدار از خانواده شهدای این شهرستان تصریح کرد: این گروه زمینه معرفی بهتر و بیشتر شخصیت والای جوانان دوران جنگ و آرمان‌های بزرگ آنان را فراهم کرده است.
وی همچنین به راه‌اندازی سالن شهدای اقلید پیرامون معرفی آنان و جمع‌آوری آثار، دست‌نوشته‌ها و عکس شهدا از سه سال پیش تاکنون خبر داد و افزود: تاکنون 4 هزار عکس شهدا از منابع مختلف حتی عکس‌هایی که از تلویزیون‌های خارجی و عراقی پخش‌شده بود جمع‌آوری شد.
راسخ با اشاره به بازدید بیش از یک هزار و 600 نفر از این سالن از ابتدای سال جاری تاکنون از برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی اقلید و برخی از جلسات رسمی شهرستانی، تشکیل کلاس‌های قرآن، بازدید مسئولان و مقامات استانی، کشوری و شهرستانی، برپایی جلسات حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج و... در سالن شهدای این شهرستان خبر داد و عنوان داشت: بیش‌ترین قشر بازدیدکننده این سالن را دانش آموزان و دانشجویان شامل می‌شوند که با اشتیاق فراوان در شناخت شخصیت شهدا و آرمان‌های آنان می‌کوشند.
مسئول گروه یاد یاران اقلید بابیان اینکه دانش آموزان مؤثرترین عامل انتقال فرهنگ و دانش به خانواده‌ها هستند بر لزوم تلاش در راستای نهادینه کردن باورهای اعتقادی در فرزندان در دوران کودکی، نوجوانی و جوانی تأکید کرد و گفت: آشنایی آینده‌سازان مملکت با شهدا که با نثار خون خود امنیت، اقتدار و عزت کنونی کشور را رقم زدند یکی از اهداف راه‌اندازی سالن شهدای اقلید است تا جوانان قدر این نعمت‌ها را بهتر بدانند و در صیانت از آن بیشتر بکوشند.
راسخ با اشاره به جوانان دوران جنگ که با هدایت و راهنمایی امام راه سعادت را شناختند و با تحلیل و تجربه حقیقت را یافتند خاطرنشان کرد: جوانان امروز ما نیز تشنه حقیقت و معنویت هستند.
وی با تأکید بر وظیفه عمومی در راستای بیان حقایق و وقایع و آشنا کردن جوانان با ارزش‌های واقعی انقلاب اسلامی و آرمان‌های دفاع مقدس به جنگ نرم دشمن در تضعیف باورهای ملی و مذهبی مردم به ویژه جوانان و نوجوانان اشاره و بیان کرد: با ایجاد بسترهای لازم و مؤثر با استفاده از تجربه خود باید جوانان جویای واقعیت را هدایت و جذب کرده و با بصیرت افزایی و روشنگری دشمن را مأیوس کنیم.
راسخ با تأکید بر لزوم مسئولیت‌پذیری، حرکت و دلسوزی مردم و مسئولان در راستای رفع مسائل و حل مشکلات و بابیان اینکه نباید شعاری باشیم بر تلاش عملیاتی تأکید و تصریح کرد: تنها راه حفظ اقتدار و عزتی که شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس بدون ترس و واهمه و با تکیه‌بر ایمان راسخ و اعتقاد قلبی به اسلام و قرآن برای ما رقم زدند این است که تفکر بسیجی، شهامت و شهادت‌طلبی در جامعه رواج داده و نهادینه شود.
این یادگار دفاع مقدس در پایان سخنان خود بابیان اینکه فضای مجازی بهترین فرصت برای تحقق این اهداف والاست از تلاش اصحاب رسانه در ارتقای سطح آگاهی عمومی در جامعه تقدیر و بر نقش مؤثر آنان و لزوم در تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای نسل جوان و افزایش بصیرت و درایت آنان تأکید کرد.