به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اقلید بعدازظهر امروز در آیین گشایش نیروگاه مقیاس کوچک 22 مگاواتی این شهرستان که با حضور فرماندار، جانشین فرمانده سپاه، مدیرعامل شرکت نوسان نگار غرب، برخی از مسؤولان شهرستانی و مدیران واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی یک اقلید صورت گرفت دهه مبارک فجر را تبریک گفت و با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی بر لزوم حمایت از صنعتگران و سرمایه‌گذاران تولیدی و صنعتی تأکید کرد.

علیرضا قادری از نقش مؤثر صنعت در اقتصاد سخن گفت و تلاش و نقش‌آفرینی صنعتگران را ارج نهاد و با اشاره به طرح تولیدی برق از گاز توسط نیروی کارآمد، متخصص و باتجربه تصریح کرد: وجود و فعالیت نیروهای متخصص و دانش و تخصص کافی موجب موفقیت در کار می‌شود.

در ادامه مدیرعامل شرکت نوسان غرب به آغاز شروع طرح تولیدی برق از گاز از سال 1389 با سرمایه‌گذاری ارزی 924 هزار یورویی و 18 هزار و 870 میلیون ریالی اشاره کرد و اظهار داشت: تأمین برق در مناطق دورافتاده، کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری، پیکربندی و نصب آسان در هر محل، حفظ منابع تجدیدناپذیر و ذخیره آن، ارزان بودن تعمیرات، کوچک بودن و راه‌اندازی سریع نیروگاه، کاهش قطعی برق، حفظ منابع تجدیدناپذیر و... را ازجمله مزیت‌های این طرح برشمرد و به ظرفیت 2 مگاواتی این نیروگاه با عنوان تولید پراکنده یا DG اشاره کرد و گفت: نوع تولید این نیروگاه، تولید همزمان برق و حرارت CHP از گاز طبیعی است.

محمدعلی امین‌زاده با اشاره به عدم وجود ملزومات کافی برای تولید برق در سایر کشورها، اجرای طرح‌های تولید پراکنده را بستری مناسب برای صادرات انرژی و ارزآوری برای کشور خواند و تصریح کرد: با توجه به خشک‌سالی و عدم کارآمدی نیروگاه‌های آبی، مولدهای گازسوز نقش مؤثرتری در تأمین انرژی داخلی و یا صادرات آن دارد.

وی با بیان اینکه این سیستم قادر به تولید آب گرم و بخار آب با دما و فشار قابل تنظیم است به استفاده از آن در صنایعی مانند لبنیات اشاره کرد و عنوان داشت: این طرح می‌تواند جایگزین مناسبی برای دیگ‌های بخار یا بویلرها باشد ازاین‌رو با کاهش هزینه‌های تأمین انرژی گرمایی در این صنایع موجب دسترسی دائمی به حرارت موردنیاز می‌شود.

امین‌زاده تولید پراکنده را عاملی مؤثر در کاهش میزان قطعی و خاموشی برق عنوان کرد و گفت: با جایگزینی چند نیروگاه با مقیاس کوچک به‌جای یک نیروگاه بزرگ، قطع احتمالی برق در یک نیروگاه موجب خاموشی حوزه کوچک‌تری می‌شود.

مدیرعامل شرکت نوسان غرب اقلید با اشاره به اشتغال آفرینی خوب اجرای این طرح یادآور شد: با استفاده از حرارت این نیروگاه‌ها در صنایع تبدیلی و تولیدات گلخانه‌ای می‌توان ظرفیت اشتغال‌زایی را افزایش داد.

در پایان فرماندار اقلید با گرامیداشت دهه مبارک فجر و یاد شهدا اظهار داشت: دستاوردهای بی‌شمار انقلاب اسلامی ایران قابل‌تقدیر و بیان آن‌ها لازم است.

صادق کریمی به پروژه‌های متعددی که به برکت انقلاب و تلاش دولت در سطح کشور در حال گشایش و بهره‌برداری است اشاره کرد و گفت: باوجود مشکلات موجود اقدامات شایسته و قابل قبولی انجام شد.

فرماندار اقلید از افرادی که به دنبال ایجاد ناامیدی و یأس و بدبینی در جامعه هستند انتقاد و تأکید کرد: باید با همدلی، هم‌فکری، همراهی، سعه‌صدر، تعامل و مدیریت صحیح به دنبال پیشرفت و توسعه باشیم.