به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، گازرسانی به 20 روستای شهرستان اقلید عصر امروز با حضور معاون گردشگری و زیارت استانداری و رئیس امور حقوقی شرکت گاز فارس، فرماندار اقلید، نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، مسؤولان شهرستانی و مردم به‌صورت نمادین در احمدآباد بخش حسن‌آباد و مورپهن بخش سده اقلید به بهره‌برداری رسید.

رئیس امور حقوقی شرکت گاز استان فارس در این آیین با تبریک دهه مبارک فجر، یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی ایران را خدمت شایسته به مردم دانست و بر لزوم تلاش در این راستا تأکید کرد.

علیرضا خیری نیک با بیان اینکه پیش از سال 92، تنها یک شهر از چهار شهر اقلید، حسن‌آباد، دژکرد و سده این شهرستان از نعمت گاز برخوردار بود اظهار داشت: در این زمان هیچ‌یک از 67 روستای واجدالشرایط قوانین و ضوابط گازرسانی، از این نعمت برخوردار نبودند.

وی تصریح کرد: به برکت نظام، انقلاب و همت دولت تدبیر و امید از سال 92 پروژه‌های گازرسانی با شدت و قوت بسیاری اجرا شد که نتیجه آن در اقلید، گازرسانی به سه شهر دیگر این شهرستان و 57 روستای واجدالشرایط بود.

خیری‌نیک با اشاره به 10 روستای اقلید که هنوز گازرسانی نشده است خاطرنشان کرد: تا پایان سال 96 تمام روستاهای اقلید از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

رئیس امور حقوقی شرکت گاز استان فارس به مشکلات موجود و عدم وجود اعتبارات کافی اشاره کرد و گفت: باوجود چنین شرایطی شرکت گاز این استان در راستای خدمت به مردم و گازرسانی به شهرها و روستاها از هیچ تلاشی کوتاهی نکرد.

وی تصریح کرد: پروژه گازرسانی به روستاهای اقلید که امروز شاهد افتتاح آن هستیم شامل اجرای 145 هزار و 235 متر لوله‌کشی گاز همراه با دو واحد تأسیسات تقلیل فشار با ظرفیت 5 هزار مترمکعب بر ساعت، یک واحد ایستگاه CPU و نصب 2 هزار و یک‌هزار و 300 مورد انشعاب است که با اعتباری بالغ‌بر 18 میلیارد تومان صورت گرفت.

خیری‌نیک در پایان سخنان خود جشن گازرسانی را به مردم این روستاها تبریک گفت و از همراهی، پیگیری و تلاش‌های فرماندار اقلید، نمایندگان پیشین و کنونی مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، مدیر شرکت گاز شهرستان و متصدیان اجرایی این پروژه تقدیر کرد.