به گزارش ایسنا، علی‌رضا سیاهپور در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده در استان، راهداران با آمادگی و تجهیزات کامل در نقاط مختلف خصوصا مناطق حساس راه‌های فارس مستقر شده‌اند.

او با اشاره به حضور 73 اکیپ در سطح راه‌های فارس، از فعال شدن 123 گشت راهداری در محورهای مختلف استان خبر داد و گفت: 52 گردنه مهم استان نیز تحت کنترل کامل قرار دارد.

سیاهپور ضمن هشدار در خصوص احتمال ریزش سنگ در گردنه‌های مرکزی و جنوبی استان فارس به‌دلیل حجم و تداوم بارش‌ها، گفت: در بسیاری از شهرستان‌ها خطر ریزش سنگ در مناطق کوهستانی و گردنه‌ها و آب گرفتگی برخی محورها با توجه به ادامه بارش‌ها وجود دارد.

مدیرکل راهداری استان فارس گفت: در صورت تداوم بارش‌ها خصوصا در نقاط برف‌گیر و کوهستانی از 16 هزار و 912 کیلومتر مجموع راه‌های استان بیش از 5500 کیلومتر نیازمند عملیات یخ‌زدایی و برف‌روبی است.

او با تاکید بر لزوم همکاری رانندگان در مسیرهای مختلف، گفت: در محور اقلید- یاسوج (گردنه تیمارجان)، محور خرمبید به آباده (گردنه کولی کش) و محور سپیدان - اقلید (گردنه کمهر) و بسیاری از محورهای شمالی استان بارش به صورت برف گزارش شده است. در بسیاری از محورها با پایان یافتن بارش‌ها احتمال وقوع مه غلیظ دور از انتظار نیست و رانندگان حتما زنجیر چرخ، لباس گرم، سوخت کافی در زمان تردد از این مسیرها، همراه داشته باشند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس خاطرنشان کرد: به طور معمول هر چه به آخر شب نزدیک می‌شویم، به دلیل افزایش برودت هوا و احتمال یخ‌زدگی در برخی محورها، لزوم احتیاط از سوی رانندگان بیشتر می‌شود؛ اگرچه اصرار داریم رانندگان تا حد امکان از تردد در ساعات پایانی شب خصوصا در محورهای برف‌گیر خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، طی چهارروز اخیر در اکثر نقاط فارس شاهد نزول رحمت الهی به شکل برف و باران بودیم به‌طوریکه حجم بارش‌ها خصوصا در شهرستان‌های مرکزی، جنوبی و  غربی فارس از مرز 150 میلی‌متر عبور کرده و بعضا به بیش از 200 میلی‌متر رسیده است. میانگین بارش‌ها براساس آخرین اعلام مراجع رسمی در مرکز، جنوب و شرق فارس به بیش از 90 میلی‌متر رسیده است.