فرماندار اقلید با انتقاد از کم‌توجهی به ورزش در سطح روستاها و شهرستان‌ها گفت: بسیاری از استعدادهای درخشان ورزشی به دلیل کمبود اعتبار و امکانات لازم از حضور در عرصه‌های ورزش استانی و کشوری بازمی‌مانند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، صادق کریمی عصر امروز در آیین تکریم و معارفه رؤسای پیشین و جدید اداره ورزش و جوانان این شهرستان که با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی، رؤسای هیات‌های ورزشی و جمعی از ورزشکاران و ورزش‌دوستان در سالن فرهنگی تربیتی شهید کوثری اقلید برگزار شد یاد شهدا به‌ویژه شهدای ورزشکار را گرامی داشت و از زحمات ارزنده سرپرست پیشین اداره ورزش و جوانان این شهرستان تقدیر کرد.
وی اظهار داشت: مریم نیکوکار باوجود شرایط سخت و مسائل متعدد و مشکلات بسیار عرصه ورزش توانست با درایت و مدیریت کارآمد خود توان و ظرفیت بالای بانوان فرهیخته و صبور ایران اسلامی را به اثبات برساند.
کریمی از جایگاه و اهمیت ورزش در سلامت جسم و روح افراد سخن گفت و عنوان داشت: توجه به ورزش و تلاش بر توسعه آن در میان اقشار جامعه، با توجه به اینکه موجب سلامت فکر، روح و جسم افراد و افزایش توانایی‌های آنان می‌شود تأثیر بسزایی در جمع‌گرایی و اجتماعی شدن، جلوگیری از بروز بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی و... و درنتیجه سلامت و پیشرفت جامعه می‌شود.
رماندار اقلید جوانان را سرمایه اصلی مملکت دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد بستر لازم و مناسب برای فعالیت ورزشی جوانان و ورزشکاران عاملی مهم در تحقق اهداف است، ازاین‌رو متصدیان عرصه ورزش و جوانان باید با تمام توان و ظرفیت در این راستا بکوشد.
کریمی کم‌توجهی به ورزش را مهم‌ترین مشکل جوانان در این عرصه خواند و تصریح کرد: بسیاری از استعدادهای درخشان ورزشی شهرها و روستاها به دلیل کمبود اعتبار و امکانات لازم از حضور در عرصه‌های ورزش استانی و کشوری بازمی‌مانند و این ظلم بزرگی در حق آن‌هاست.
وی بر لزوم حمایت و مساعدت مسؤولان استانی و همراهی و پیگیری مسؤولان شهرستانی در تکمیل و تأمین فضاهای ورزشی موردنیاز شهرستان اقلید تأکید کرد و با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن و تلاش آن‌ها در هدایت جوانان به سمت سرگرمی‌های کاذب و نامعقول وجود اماکن ورزشی را امری تأثیرگذار در غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نیز سالم‌سازی روح و جسم آن‌ها خواند.