به گزارش پورتال شهرستان اقلید، منصور جباری، سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از ابتدای آغاز خرید تضمینی گندم (اواسط فروردین) تاکنون ۳۷۶ هزار تن گندم از کشاورزان فارس خریداری شده که این میزان در مدت مشابه پارسال ۴۸۶ هزار تن بوده است.
وی ادامه داد: امسال گندم خریداری شده در قالب ۷۵ هزار و ۷۸۴ محموله به ارزش ۱۸ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال از سوی کشاورزان فارس به ۹۰ مرکز فعال خرید گندم در استان تحویل داده شده است.
او اظهار داشت: کار برداشت گندم در مناطق جنوبی استان پایان یافته و هم‌اینک کشاورزان شهرستان‌های مرودشت، پاسارگاد و سپیدان مشغول برداشت محصول هستند و پس از آن نیز برداشت گندم در شهرستان‌های شمالی از جمله اقلید و آباده آغاز خواهد شد و فرایند برداشت و خرید گندم تا پایان مرداد یا اواسط شهریور در استان ادامه خواهد داشت.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه سه کشور گفت: پیش بینی می‌شود که کمتر از ۵۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شود.
جباری افزود: تاکنون ۶۱ درصد بهای گندم خریداری شده از کشاورزان به آنها پرداخت شده و طی هفته جاری و هفته آتی نیز بخش دیگری از مطالبات کشاورزان به آنها پرداخت خواهد شد.
وی ادامه داد: امسال بر اساس مصوبه دولت و شورای عالی اقتصاد، برای خرید هر کیلو گندم معمولی پنج هزار تومان و برای خرید هر کیلو گندم دوروم پنج هزار و ۲۰۰ تومان به کشاورزان پرداخت خواهد شد.
او اظهار داشت: همچنین تاکنون یک هزار و ۳۹۶ تن کلزا به قیمت هر کیلو ۱۱ هزار تومان از کشاورزان استان خریداری شده که با توجه به اینکه عمده کلزا توسط شرکت‌های خصوصی خریداری شده امسال نسبت به سال قبل کاهش خرید محسوسی را شاهد هستیم.