به گزارش پورتال شهرستان اقلید به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث پنجشنبه ۱۱ مهرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف زمین خواری ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از کشف زمین خواری ۲۳ هکتاری به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و دستگیری یک نفر در این زمینه خبرداد.

سرهنگ مراد صارمی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی شکایت نماینده اداره منابع طبیعی اقلید مبنی بر یک فقره زمین خواری به میزان ۲۳ هکتار واقع در روستای "خنجشت" این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید ادامه داد: با دستور مقام قضائی و انجام اقدامات انتظامی، ماموران به همراه نمایندگان منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و ۲۳ هکتار زمین تصرف شده را از ید متصرف خارج و به بیت المال بازگرداندند.

سرهنگ صارمی با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش زمین‌های بازگردانده شده به بیت المال، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف بیش از نیم تن مواد مخدر در ۶ ماهه اول ۹۸ در فسا

فرمانده انتظامی فسا گفت: با تلاش شبانه روزی پلیس، مقدار ۵۳۷ کیلو انواع مواد مخدر در ۶ ماهه اول سال جاری در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ فرج رستمی گفت: در ۶ ماهه اول سالجاری تعداد ۸۴۳ طرح انتظامی با هدف ارتقا احساس امنیت و انضباط اجتماعی در سطح این شهرستان به مرحله اجرا درآمده است.

او افزود: در راستای اجرای این طرح‌ها، مقدار ۵۳۷ کیلو و ۵۰۰ گرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط و ۱۷ نفر قاچاقچی، ۲۴۹ خرده فروش و ۵۶ معتاد متجاهر نیز دستگیر شده اند.

این مقام انتظامی گفت: در این مدت ۲۴۱ نفر سارق دستگیر و ۳۱۸ فقره انواع سرقت نیز از آنان کشف شده است.

سرهنگ رستمی اشاره‌ای از برخورد با قاچاقچیان کالا و ارز کرد و گفت: در ۶ ماه اول سال جاری، ۲۳ محموله کالای قاچاق اعم از سیگار، دستگاه استخراج ارز دیجیتال، پارچه و لوازم صوتی و تصویری به ارزش بالغ بر ۶۵۲ میلیون تومان نیز کشف و ضبط شده است.

این مقام انتظامی با تقدیر از همراهی و تعامل شهروندان با خادمان خود در نیروی انتظامی، خاطر نشان کرد: طرح‌های انتظامی مشابه با هدف افزایش آرامش شهروندان و ارتقا احساس امنیت در سطح شهرستان با تمام توان، ادامه خواهد داشت.

تریلر حامل ۲۲ تن تخمه آفتابگردان قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی خرمبید از توقیف یک دستگاه تریلر و کشف ۲۲ تن تخمه آفتابگردان قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ حمید جوکار گفت: ماموران انتظامی شهرستان خرمبید، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه تریلر مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۲۲ تن تخمه آفتابگردان قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمبید با بیان این که ارزش ریالی این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، اظهار کرد: پس از تشکیل پرونده راننده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۹ کیلو تریاک در کازرون

سرهنگ محمد عبادی نژاد بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، ماموران پس از یک سری تحقیقات گسترده پلیسی، از دپو مقداری تریاک در یک منزل مسکونی مطلع شدند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند میزان ۹ کیلو تریاک کشف کردند.

سرهنگ عبادی نژاد تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

کشف دام قاچاق درممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف ۵ راس گاو فاقد مجوز به ارزش یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال در بازرسی از یک وانت نیسان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق دام، ماموران انتظامی این شهرستان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک وانت نیسان حامل گاو مشکوک و به منظور بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

سرهنگ قسام با بیان اینکه در بازرسی صورت گرفته از این خودرو، ۵ راس گاو فاقد مجوز دامپزشکی کشف شد، افزود: برابر نظر کارشناسان، ارزش احشام مکشوفه، یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، تاکید کرد: پلیس در عرصه مبارزه با قاچاق به ویژه محصولات و اقلام مرتبط با سلامت افراد جامعه با جدیت برخورد می‌کند.

کامیون حامل ۱۰ میلیارد کالای قاچاق در کازرون توقیف شد

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک کامیون و کشف ۸۴۰ قطعه لوازم یدکی دوچرخه به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در شهرستان کازرون خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و برخورد قاطع با قاچاقچیان، ماموران انتظامی شهرستان کازرون اقدام به کنترل و بازرسی از خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی کردند.

سردار حبیبی با بیان اینکه ماموران موفق شدند یک کامیون حامل کالای قاچاق را شناسایی و متوقف کنند، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۸۴۰ قطعه لوازم یدکی دوچرخه قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به دستگیری یک نفر قاچاقچی و معرفی وی به مراجع قضائی، بیان کرد: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا به صورت مستمر در دستور کار نیروی انتظامی استان قرار دارد.
انتهای پیام