به گزارش پورتال شهرستان اقلید، به نقل از خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه امروز این شهر با بیان اینکه جامعه‌ای سعادتمند می‌شود که علاوه بر داشتن بلوغ سیاسی، هم‌پای رهبرش در حرکت باشد، تصریح کرد: اگر غیر از این و نسبت به مسائل روز جامعه‌اش بدون آگاهی باشد، طعمه خوبی برای دشمنانش است.

وی با بیان اینکه بصیرت و آگاهی مردم ایران از عوامل اصلی بقای انقلاب و نظام اسلامی است به مقایسه سیاست معاویه، قاجار، پهلوی و انگلیسی و... پرداخت و گفت: آن‌ها هدفشان حکومت بر مردم بوده و است به طوری که مردم را گرسنه، محتاج و بی‌سواد قرار دادن، از سیاست‌های دنیاطلب حاکم بر مردم در طول تاریخ بود.

امام جمعه اقلید با اشاره به برخی از فرمایشات امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و شهید رجایی یادآور شد: در نظام اسلامی ایران مردم ولی نعمت هستند و حاکمان و مدیران خدمتگزار مردم اند.

خطیب جمعه اقلید به فتنه کور سال ۱۳۸۸ اشاره و اظهار کرد: فتنه‌ای سال ۸۸ که به بهانه تقلب به وجود آمد، چندماه ویرانی در پایتخت و برخی دیگر از نقاط کشور به دنبال داشت و به لحاظ عرضی، آبروی اسلام و نظام اسلامی را برده و خوراک برای رسانه‌های دشمنان اسلام درست کردند.

وی با تأکید بر لزوم هشیاری و بصیرت برای مقابله با فتنه، افزود: اگر اندیشه و راهبرد رهبر الهی ما نبود تنها خدا می‌دانست که سرانجام این آشوب به کجا ختم می‌شد اما لطف خداوند متعال، دعای امام عصر (عج) و رهبری‌های امام مسلمین نگذاشت این فتنه به هدفش برسد.

طالبی شهادت حضرت فاطمه (س) را تسلیت گفت و سپس با گرامیداشت یاد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، به برخی از فرمایشات مقام معظم رهبری در وصف این شهید بزرگوار اشاره کرد و از جایگاه ارزشمند سردار دل‌ها سخن گفت و عنوان کرد: خداوند متعال توفیق دهد تا بتوانیم تا جایی که مقدور است آیین سالگرد شهید سلیمانی را در فضای حقیقی به خوبی برگزار کنیم و گرفتار شرایط قرمز و نارنجی کرونایی نشویم.

امام جمعه اقلید در بخش دیگر سخنان خود از شرط حمایت مقام معظم رهبری از مسؤولان کشور درصورت پای‌بندی به اهداف ملت، پایداری دربرابر دشمن، استفاده از فرصت‌ها برای سازندگی کشور، حفظ ارزش‌ها و دفاع از راه شهدا، نگاه به درون برای پیشرفت کشور، توجه به مستمندان و فقرا، وحدت، انساج و همدلی، حفظ گام دوم انقلاب اسلامی، دستاوردهای نظام اسلامی و فرهنگ ناب محمدی (ص) و... سخن گفت.

خطیب جمعه اقلید در پایان سخنان خود به بودجه سال ۱۴۰۰ اشاره و عنوان کرد: در بودجه سال ۱۴۰۰ حق بخش فرهنگی نه تنها درست ادا نشد بلکه جفا نیز شده است.

وی ادامه داد: ما نمی‌گوییم بودجه سایر نهادها کاهش یافته و به بخش فرهنگ دینی و مذهبی اضافه شود اما باید حقوق این بخش نیز رعایت شود تا بتوان بهتر و مؤثرتر در برابر تبلیغات دشمنان عرض اندام و دفاع کنیم.

طالبی از مجلس شورای اسلامی خواست نسبت به این موضوع حساس بوده و حق نهاد فرهنگ دینی و مذهبی درست ادا شود.