به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، محمدعلی قلندری در آیین تودیع و معارفه مدیران پیشین و جدید آبفای شهری این شهر که با حضور مسؤولان شهرستانی در این اداره برگزار شد، از اهمیت آب در زندگی سخن گفت و بر ارزش معنوی آن تأکید کرد.

وی با بیان اینکه 82 شهر تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان فارس قرار دارند، از تنش آبی در 50 شهر در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود که 15 شهر استان فارس امسال با نوبت‌بندی آب مواجه شوند.

قلندری با تأکید بر اهمیت کیفیت آب علاوه بر کمّیت آن عنوان کرد: شهرستان اقلید از اندک شهرستان‌های استان فارس است که به لطف خداوند هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت آب در جایگاه مناسبی قرار دارد، اما با توجه به خشک‌سالی، تغییر اقلیمی و افزایش درجه حرارت که موجب مصرف و تبخیر بیشتر آب می‌شود، بروز برخی مشکلات در این زمینه امری طبیعی است که باید با مدیریت مصرف در راستای حل این مشکل برآییم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فارس با بیان اینکه حدود 85 درصد از برداشت‌های آب استان فارس از منابع زیرزمینی است، برداشت‌های بی‌رویه و حفر چاه‌های غیرمجاز را یکی از مشکلات موجود در این عرصه خواند و تصریح کرد: خدمت در عرصه آب با توجه به اهمیت آن کاری فراسازمانی است که باید با همدلی، همکاری و هم‌اندیشی تمام ادارات و مسؤولان و صاحب‌نظران صورت گیرد.

وی به حفر دو حلقه چاه آب در شهر اقلید برای رفع مشکلات احتمالی در این شهر در حوزه آب شرب اشاره کرد و افزود: انتقال آب از سد ماربد یا ملاصدرا از برنامه‌های آینده برای رفع این مشکل در اقلید است.

قلندری در پایان سخنان خود به اجرای طرح فاضلاب در 12 شهر استان فارس از 104 شهر این استان اشاره کرد و گفت: فاضلاب‌کشی در چهار شهر استان فارس به بهره‌برداری رسیده است که اقلید یکی از این شهرها است.

انتهای پیام/