خدارضا امیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اقلید با اشاره به آغاز اجرای طرح استانی واکسیناسیون برفکی در جمعیت دام سبک از سوم آذر ماه امسال اظهار داشت: این طرح تا پایان بهمن‌ ماه جاری ادامه خواهد داشت.

وی از اجرای این طرح با اولویت دام‌های عشایر موجود در منطقه، کانون‌های بیماری که پیش از آن شناسایی‌ شده بود و نیز مناطق پرخطر شهرستان از نظر تراکم دام و ... سخن گفت و از واکسیناسیون 150 هزار رأس دام در سطح شهرستان اقلید تاکنون خبر داد.

امیدی با اشاره به استفاده از توان بخش دولتی و خصوصی در اجرای طرح استانی واکسیناسیون رایگان تب برفکی در جمعیت دام سبک، بر لزوم توجه و دقت دامداران در زمان ورود عشایر به منطقه و رعایت موارد امنیت زیستی در دامداری‌ها و قرنطینه بهداشتی و... تأکید کرد.

رئیس دامپزشکی اقلید با اشاره به اینکه طرح واکسیناسیون رایگان تب برفکی به صورت استانی اجرا می‌شود و با تأکید بر لزوم اطلاع‌رسانی کامل و جامع و همراهی ادارات مرتبط با کوچ عشایر، واکسیناسیون دام‌ها پیش از کوچ را خواستار شد.

امیدی با تقدیر از اداره کل دامپزشکی استان فارس، مساعدت لازم برای در اختیار قرار دادن واکسن بیشتر در اجرای این طرح را خواستار شد و از همکاری دهیاری‌ها نیز قدردانی کرد.