به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، موسی زارعی در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در سال‌جاری که عصر امروز با حضور امام جمعه، فرماندار و معاون وی و برخی از مسؤولان شهرستانی و پیرامون سه موضوع بررسی مشکلات رسانه در شهرستان، آسیب‌ها و مزیت‌های فضای مجازی و نیز ساماندهی سفرهای نوروزی در سالن شهید بهمن شریفی فرمانداری اقلید برگزار شد، از اهمیت و نقش رسانه‌ها سخن گفت.
وی با بیان اینکه مردم به دنبال خبرهای ناب، آموزنده و مفید در زمینه‌های مختلف هستند اظهار داشت: رسانه‌ها باید به معضلات و مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف جامعه دقت کرده و با حفظ حرمت‌ها در انعکاس اخباری که موجب پیشرفت و رفع و جبران کمبودها شود بکوشند.
زارعی بیان داشت: ذات خبرنگاری همراه با انتقاد است و اگر این انرژی نباشد، خبرنگار نمی‌تواند موفق شود اما عدم تحریک احساسات و حفظ عزت و آبروی افراد و نهادها باید مورد توجه قرار گیرد.
فرمانده سپاه اقلید با توجه به موضوع تهدید یکی از خبرنگاران مبنی بر جلوگیری از فعالیت رسانه‌ای وی در سطح این شهرستان در صورت عدم عملکرد وی در راستای سیاست‌های فرد یا گروهی خاص که توسط این خبرنگار در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان مطرح شده بود، خاطرنشان کرد: هیچ فرد یا گروهی اجازه تعیین خط‌مشی برای خبرنگاران را ندارد.
وی افزود: خبرنگاران باید با هوشیاری و بصیرت بدون تعرض به حریم افراد و براساس قانون به نشر اخبار بپردازند و اعمال فشار به آن‌ها از سوی گروه یا باند خاصی قابل‌ قبول نیست و باید برخورد شود.
انتهای پیام/