به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، کارشناس فرش ژاپنی با تأکید بر اینکه ایران باید اقدامی مؤثر برای معرفی واقعیت فرهنگی، هنری و تاریخی خود به مردم دنیا انجام دهد ، خاطرنشان کرد: ارائه کتاب‌هایی در زمینه معرفی فرهنگ، اصالت و محصولات ایرانی می‌تواند زمینه آشنایی بهتر و مؤثرتر کشورهای دیگر جهان را با ایران فراهم کند.
وی، با اشاره به استقبال ژاپنی‌ها از گبه و تمایل آن‌ها به این صنعت دستی، گفت: اصالت و کیفیت محصولات ایرانی و هنر نهفته در آن‌ها به ویژه صنعت فرش‌بافی کشور بسیار چشمگیر است.
این گردشگر ژاپنی با بیان اینکه متأسفانه محصولات اصیل ایرانی باکیفیت نامناسب و پایین کپی و در دنیا عرضه می‌شود افزود: این امر موجب سلب اعتماد دنیا از تولیدات ایران می‌شود؛ ازاین‌رو لازم است برای ثبت و معرفی آن‌ها به جهان اقدامی مؤثر صورت گیرد.
 نماینده سازمان صنعت و معدن فارس نیز گفت:با توجه به استقبال خارجی‌ها از صنعت فرش و گبه‌بافی ایران، تعاونی‌ها و اتحادیه‌های فرش فعال در کشور، در راستای ارائه آموزش‌های لازم به علاقه‌مندان این صنعت ، شعبه‌هایی نیز در خارج از ایران  راه‌اندازی کرده‌اند.
خانبازی افزود:برپایی تور ایران‌گردی، بازدید از مراکز و کارگاه‌های فرش دست بافت و گبه‌بافی، حضور در بین عشایر و آشنایی با زندگی و هنر فرش‌بافی و گبه‌بافی آن‌ها از نزدیک و ... ازجمله برنامه‌هایی است که در پایان هر دوره آموزشی برای حرفه‌آموزان خارجی گبه‌بافی برنامه‌ریزی شده است.
در شهرستان اقلید حدود ۱۰ هزار نفر بافنده فرش هستند که سالانه ۱۵ هزار مترمربع انواع بافت‌ها را تولید و به بازار عرضه می‌کنند.