به گزارش «هنر شیراز» دراین جلسه، همیاران آب شهرستان اقلید که در چند روز گذشته همایش بحران آب و مسابقه نقاشی در هتل شهرداری اقلید با جشنواره هلیم پزان برگزار کرده بودند به دعوت دبیر کمپین و پویش کشوری مردم نهاد هم اندیشان برای تغییر الگوی کاشت و مصرف آب فرزانه زینلی که از مدرسین سینمای جوان و کارشناس ارشد فیلم سازی است دراین جلسه حضور یافتند.

در ابتدا مهندس علی وفاق نعمت الهی کارشناس ارشد ماشین آلات کشاورزی از دانشگاه تهران و مدیر کمپین و پویش ابتدا در خصوص کشت گندم که بسیار آب بر بوده و بجای آن میتوان از کشتهای جایگزین مطابق شرایط آب و هوایی منطقه شمال فارس مثل گل محمدی، زعفران وانگور استفاده نمود گفتگو کرد  .

در ادامه سخنگوی پویش مردم نهاد هادی اکبرزاده کارشناس فقه و حقوق درخصوص پتانسیل هنر شهرستان آباده صحبت کرد.

وی با یادآوری فرصت های هنری که پیشکسوتان هنرمند آباده ای در عرصه های مختلف همچون استاد توکلی که برای اولین بار در زمان جنگ تحمیلی سرود «محمد در حرا حالی دگر داشت» را در خدمت امام راحل عرضه کرد ،گفت:این نقطه مثبتی در هنر مردم آباده است و پیشکسوتان دیگر همچون بهنام محمد بیگی با سرود رضا رضا و شهاب الدین صفایی با سرودهای مختلف انقلابی در طول سالها خوش درخشیدتد.

او درادامه انجمن سینمای جوان آباده که تنها انجمن سینمایی فعال بعد از شیراز در شهرستانهای فارس است را نقطه عطفی برشمرد که می توان از این پتانسیل و تعامل دوستان اقلیدی بهره برداری خوبی نمود.


اکبرزاده آباده را یکی از قطب های فرهنگی استان برشمرد و گفت: آباده پایتخت فرهنگی کریم خان زند بوده و هم اکنون نیز جز لاینفک فرهنگی استان میباشد و حضور خبرنگاران شعرا، اساتید دانشگاهی و هنرمندان مختلف صنایع دستی در شهرستان گویای این مطلب هستند  .

در ادامه امید سبیلی مؤسس آموزشگاه تئاتر ترنم آباده با اشاره به اینکه در زمینه بحران آب همکاریهای نمایشی با ادارات آموزش و پرورش و ابفا شهرستان انجام شده اعلام داشت:آمادگی هرگونه همکاری با میهمانان شهرستان اقلید در قالب دولتی و مردمی را داریم.

تابلوهای زنده الگوی مصرف آب به اجرا در می آید

در ادامه فرزانه زینلی دبیر کمپین با توضیحاتی در خصوص فرهنگسازی کاهش مصرف آب، گفت:تلاش داریم تابلوهای زنده برای الگوی مصرف آب ، که چندان هزینه بر نیست با خلاقیت جوانان کمپین و علاقمندان به نمایش به اجرا در آوریم همچنین با همکاری شهرداری آباده این قابلیت وجود دارد که این مهم را در شهرستانهای اطراف و مرکز استان نیز تسری بخشیم.

سید ضیاشریفی مسئول همیاران آب اقلید نیز با بیان اینکه بر آنیم از ظرفیتهای هنری و خلاقیت آباده برای ارتقاء منطقه و حل معضل بحران آب در حد و توان خود بهره برداری کنیم، در خصوص اهداف آتی و کاربرد هنر در راستای بحران موجود آب که گریبان جامعه را گرفته مواردی را ارائه کرد.
در پایان پدر اولین شهید مدافع حرم حمید قاسم پور و از پیشگامان گروههای مردمی در شمال فارس ضمن تقدیر و تشکر از مهمانان اقلیدی بیان کرد، طی سالها با برنامه ریزیهای غلط دچار مشکل کم آبی شده ایم ولی جلو ضرر را در هر زمان بگیریم منفعت است  .

غلامرضا حیدرپناه از سوی انجمن سینمای جوان نیز هرگونه مساعدت و همکاری در خصوص فیلم کوتاه و همکاریهای دوجانبه با شهرستان اقلید در ابعاد مختلف هنری را وظیفه مهم انجمن دانست و اعلام داشت نه تنها شهرستان اقلید بلکه امادگی همکاری با شهرستانهای بوانات و خرمبید را نیز داریم  .