به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، صالح مشتاقی لار در آیین تجلیل از خبرنگاران که باهمت اداره ورزش و جوانان در سالن شهید بهمن شریفی فرمانداری این شهرستان برگزار شد با تبریک روز خبرنگار، یاد شهید صارمی و شهدای خبرنگار را گرامی داشت.

وی ذوق، استعداد، علاقه و عشق را ازجمله اصول اساسی و لازم در حرفه خبرنگاری دانست و اظهار داشت: فردی که به شغل دیگری مشغول باشد و بدون عشق و علاقه به خبرنویسی بپردازد در این کار موفق نمی‌شود.

فرماندار اقلید بابیان اینکه حق‌طلبی، انسان‌دوستی، اخلاق‌مداری و... از دیگر خصوصیت‌های یک خبرنگار موفق است عنوان کرد: سرعت در کار امری لازم در خبرنگاری است.

مشتاقی لار از اهمیت، جایگاه و تأثیر کارهای فرهنگی سخن گفت و با اشاره به عاشورا، دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و... تصریح کرد: اگر انعکاس اخبار و خبررسانی نبود بسیاری از وقایع مهم تاریخی ماندگار نمی‌شد.

وی ادامه داد: تأثیری که امور فرهنگی در جوامع می‌تواند ایجاد کند، غیرقابل‌انکار است.

فرماندار اقلید بابیان اینکه خبرنگاران باید قدر موقعیت خود را بدانند عنوان داشت: چگونگی عملکرد خبرنگاران می‌تواند موجب نشاط، اعتلا، رشد و پیشرفت جامعه شود و یا دلسردی و سرخوردگی به وجود آورد.

مشتاقی لار به ظرفیت‌های مناسب و بسیار موجود در سطح شهرستان اقلید اشاره کرد و بابیان اینکه به‌خوبی از فرصت‌های موجود در راستای توسعه شهرستان استفاده‌نشده اظهار نمود: رسالت بزرگی که خبرنگاران و اصحاب رسانه اقلید بر دوش دارند، معرفی این ظرفیت‌ها و ایجاد بستر مناسب برای بهره‌گیری از آن است.

وی با اشاره به مظلومیت و محرومیت اقلید عنوان کرد: با بزرگنمایی مشکلات و کمبودها و ایجاد تنش پیشرفتی حاصل نمی‌شود بلکه باید با همدلی و همراهی عمومی و به‌صورت تخصصی و علمی موانع را رفع و از موقعیت‌های موجود استفاده کنیم.

فرماندار اقلید تأکید کرد: توجه به مصالح اجتماعی و منافع عمومی اصلی مهم است که باید به آن توجه شد.

مشتاقی لار در پایان گفت: نباید شخص را با شهرستان مقایسه کرد بلکه منافع شهرستان باید در اولویت باشد.

انتهای پیام/