به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان اقلید اظهار کرد: شرایط برای روابط دیپلماتیک و جذب سرمایه گذاری سایر کشور‌ها در ایران فراهم شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین وظیفه مدیران اجرایی حل مشکلات جذب سرمایه گذاری است، ادامه داد: باید زمینه جذب سرمایه در هر منطقه فراهم و موانع از سر راه برداشته شود .

لاریجانی تصریح کرد: ۹۰ درصد بودجه کشور هزینه های جاری است که خرج اداره ها و حقوق و دستمزد کارکنان می شود و تنها ۱۰ درصد آن به بخش عمرانی اختصاص یافته که با این میزان نمی توان مشکل جامعه و طرح‌های عمرانی را حل کرد از این رو باید نیرو‌ها و بخش‌های اداری کشور کوچک شود تا بتوان بودجه را به سمت طرح‌های عمرانی سوق داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مشکل ما محدودیت منابع است و باید در بیان مشکلات اولویت بندی کنیم تا خواسته‌های اساسی مطرح و زمینه حل آن ها فراهم شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه استان فارس به طور طبیعی دارای جاذبه‌های زیادی است، اضافه کرد: مسئولان استان باید برای جذب سرمایه‌های خارجی تلاش بیشتری داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در جواب برخی از اعضا شورای اداری در خصوص برخی از قوانین دست و پا گیر سر راه تولید بیان کرد: اگر قانونی نیاز به تغییر دارد باید مصداقی بیان شود و تاکنون هر جا مشکلی بوده به صورت بخشنامه‌ای حل شده تا بتوانیم قانون را اصلاح کنیم.

 رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در قانون احکام برنامه ششم شرایط را برای سرمایه گذاری تسهیل کردیم و امروز وظیفه ما است که زمینه را برای سرمایه گذاری همه افراد فراهم کنیم و مسابقه‌ای بزرگ برای کار و تولید در کشور ایجاد کنیم.

وی با اشاره به آمایش سرزمین افزود: اگر سند آمایش سرزمین مشخص شود محور توسعه هر شهرستان مشخص می‌شود و امروز مهمترین مشکل نبود آمایش سرزمین است.

لاریجانی با اشاره به مشکل کمبود آب ادامه داد: باید به سمت صنعتی شدن برویم و صنایعی را در اولویت قرار دهیم که مانند پتروشیمی و فولاد آب بر نباشد و با توجه به موقعیت خوب کشاورزی بتوانیم صنایع بسته بندی و صنایع تبدیلی که زمینه ساز تولید و اشتغال هست را فراهم کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به یکی از اعضا شورای اداری در خصوص طلب گندم کاران بیان کرد: این موضوع را با وزیر جهاد کشاورزی پیگیری می کنیم تا هر چه سریعتر مطالبات کشاورزان پرداخت شود.

انتهای پیام/