به گزارش پورتال شهرستان اقلید، به نقل از خبرنگار پارلمانی ایرنا، «مسلم صالحی» در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در تذکری شفاهی گفت: آنچه سبب دلسردی و عدم اعتماد مردم به انتخابات پیش رو می‌شود، شعارهای تبلیغاتی برخی از نامزدهای ریاست جمهوری است که اگر با هدف جمع‌آوری رای اگر بیان شود، بزرگترین خیانت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و خون هزاران شهیدی است که جان خود را در راه رشد نظام فدا کردند.

نماینده مردم اقلید در مجلس اضافه کرد: نامزد ریاست جمهوری باید برنامه عملیاتی با اولویت مسائل معیشتی مردم داشته باشد که لازمه آن استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور و ایجاد دیپلماسی قوی در سطح منطقه‌ای و بین المللی و سیاست خارجی قوی مبتنی بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت است.

وی ابراز امیدواری کرد که رییس جمهور آینده با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و خارجی بتواند کشور را از بحران‌ها مختلف از جمله مشکلات اقتصادی رهایی بخشد.

همچنین «سیدکاظم دلخوش»‌ نماینده مردم صومعه سرا در تذکری با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی گفت: کشاورزان در شرایط کم آبی کشور به پمپ‌های ۲، ۳ و ۴ اینچ، نیاز دارند و لازم است رودخانه‌های اطراف زمین‌های کشاورزی نیز لایروبی شود و امیدواریم رییس سازمان برنامه و بودجه در این باره دستور ویژه را صادر کنند.

نماینده مردم صومعه سرا با ابراز امیدواری برای کمک به خبرنگاران، روحانیون، کارگرهای روز مزد و دستفروش‌ها در شرایط کرونا گفت: امیدواریم در این شرایط کرونا و اقتصادی کشور به حقوق این عزیزان توجه شود و جاماندگان طرح امین وزارت آموزش و پرورش نیز تعیین تکلیف شوند.

«بهزاد علیزاده»‌ نماینده مردم دهلران نیز در تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس گفت: در سال زراعی جاری به دلیل خشکسالی شدید در اغلب نقاط کشور خسارت زیادی به کشاورزان و دامداران وارد شده و در بسیاری از مزارع دیم امکان برداشت محصول وجود ندارد و در کشت آبی هم حدود ۲۰ درصد افت عملکرد دیده می‌شود.

نماینده مردم دهلران با بیان اینکه دامداران به دلیل افت مراتع و کمبود علوفه در شرایط خوبی نیستند، افزود: از دولت انتظار می‌رود  نسبت به استمهال وام سررسید کشاورزان و دامداران حداقل به مدت دو سال و  پرداخت سریع خسارات به کشاورزان به دلیل خشکسالی از طریق صندوق بیمه خسارت کشاورزان و پرداخت تسهیلات کم بهره اقدام کند.

وی با اشاره به ضرورت پرداخت هر چه سریعتر بهای گندم کشاورزان تصریح کرد: کشاورزان حاصل زحمت خود را به مراکز خرید گندم تحویل می‌دهند و ضروری است بهای گندم به موقع به آنها پرداخت شود. البته بهای ۵ هزار تومان برای خرید گندم عادلانه نبوده و با هزینه کشاورزان همخوانی ندارد.