مسؤول واحد بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت اقلید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان در حاشیه گشایش نمایشگاه خطرسنجی بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته مغزی و سرطان که با حضور برخی از مسؤولان شهرستانی در حسینیه بازار اقلید صورت گرفت از فعالیت این نمایشگاه تا 28 اردیبهشت‌ماه جاری خبر داد.

بی‌بی ملیحه بشیری بیماری‌های قلبی و عروقی را از نخستین عوامل مرگ خواند و بر لزوم ارتقای آگاهی عمومی در این زمینه به منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها تأکید کرد.

وی بیان داشت: کم‌تحرکی، چاقی، استرس، مصرف دخانیات و الکل و... ازجمله مهم‌ترین عوامل ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی هستند که در صورت دانش کافی جامعه از راه‌های پیشگیری از این بیماری‌ها با از بین بردن و مقابله با عوامل به وجود آورنده آن‌ها، سلامت بیشتر جامعه را شاهد خواهیم بود.

بشیری برپایی این نمایشگاه و بازدید مردم را آغاز هشدار برای مردم و رعایت بیشتر آن‌ها در زمینه‌های نام‌برده شده دانست گفت: مردم با مراجعه به پایگاه‌های سلامت و پزشک خانواده می‌توانند سلامت خود را سنجش کرده و در صورت نیاز اقدامات لازم و به‌موقع انجام دهند.

به گزارش فارس، نمایشگاه خطرسنجی بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته مغزی و سرطان که امروز در حسینیه بازار اقلید گشایش یافت تا 28 اردیبهشت‌ماه جاری ادامه داشته و مردم این شهرستان می‌توانند هرروز از ساعت 9 تا 12 و 17 تا 20 از این نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام/