به گزارش پورتال شهرستان اقلید خدارضا امیدی در گفت‌وگو با خبرنگار  سرویس شهرستان‌های خبرگزاری فارس در اقلید با تبریک فرارسیدن عید سعید قربان از اجرای نظارت بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی خبر داد و اظهار داشت: این طرح هر ساله و به‌منظور حفظ سلامت مصرف‌کنندگان گوشت دام‎های قربانی و تأمین بهداشت عمومی اجرا می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه عملیات بازرسی و نظارت شرعی و بهداشتی دام‌های قربانی به صورت رایگان انجام می‌شود، از ذبح رایگان این دام‌ها در کشتارگاه صنعتی دام اقلید در روز عید سعید قربان خبر داد.

 رئیس اداره دامپزشکی اقلید بیان کرد: این طرح در روز عید سعید قربان (جمعه، دهم مردادماه جاری)، از ساعت 7 صبح آغاز شده و با توجه به شیوع کرونا، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود.

امیدی با اشاره به اهمیت سلامت و بهداشت عمومی به‌ ویژه در شرایط کنونی و لزوم تلاش و مسؤولیت‌پذیری برای حفظ سلامت جامعه، از مردم خواست تا از کشتار دام در منازل خودداری کرده و از ظرفیت موجود در کشتارگاه صنعتی دام این شهرستان و تحت نظر ناظر شرعی و بازرس بهداشتی، به صورت رایگان استفاده کنند.

وی یادآور شد: در صورتی که ذبح دام به هر دلیلی در منزل افراد انجام شود، اداره دامپزشکی آمادگی بازرسی بهداشتی رایگان از لاشه دام را داشته و همکاری می‌کند اما بهتر است این‌کار در کشتارگاه صورت گیرد.

امیدی با تأکید بر جلوگیری از استقرار خودروهای فروش دام زنده در معابر و میادین اصلی شهر، تصریح کرد: فروش دام زنده تنها در کشتارگاه صنعتی دام و نیز پارکینگ پنجشنبه‌بازار انجام شده و از هرگونه تراکم جمعیتی در این مکان‌ها جلوگیری و بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط فروشندگان و خریداران دام زنده نظارت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همشهریان می‌توانند جهت هماهنگی و پاسخگویی در روز عید سعید قربان با  اداره دامپزشکی از طریق شماره تماس ۴۴۵۳۵۰۴۱ در ارتباط باشند.