به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، در آخرین شب از شب‌های قدر مراسم احیاء و نیایش در این شب معنوی با حضور عموم مردم مؤمن و دوست داران اهل بیت (ع) در بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر استان فارس برگزار می‌شود. 
در این مراسم که از ساعت ۲۲ امشب مصادف با بیست و هفتم خرداد ماه در بقاع متبرکه برگزار می‌شود، تلاوت قرآن کریم، قرائت دعای جوشن کبیر و ابوحمزه ثمالی و مراسم قرآن بر سر گرفتن انجام می‌شود. 
 همچنین در این مراسم‌های معنوی نیز در بقاع متبرکه شاخص از محل اجرای نیات واقفین روزه داران در هنگام سحر اطعام می‌شوند. 
در یازده بقعه متبرکه شاخص شهر شیراز از جمله در آستان مقدس سیدعلاء الدین حسین (ع)، حرم مطهر علی ابن حمزه (ع)، حرم مطهر سیدتاج الدین غریب (ع)، بقعه متبرکه سید نظام الدین محمود (ع) شاهداعی الی ا...، قدمگاه حضرت ابوالفضل (ع)، امامزاده سید محمد (ع) قصردشت و امامزادگان سید محمد (ع) صغاد و سید صادق (ع) مهدی آباد این مراسم با سخنرانی و مداحی مداحان اهل بیت (ع) برگزار می‌شود. 
مراسم دعاء و نیایش در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان فارس از جمله در امامزادگان احمد و جعفر (ع) آباده، سید حسین (ع) کازرون، سیداسماعیل (ع) فسا، زینب خاتون (س) اقلید، ابوالقاسم (ع) داراب، امامزاده فضل (ع) جهرم و همچنین در مساجد اهل بیت و امام رضا (ع) شهرستان اوز، مسجد حسینا و حسینیه اعظم شهرستان گراش نیز برگزار می‌شود.