مکتب سلیمانی|  رهپویان مکتب شهید سلیمانی این‌بار در میدان دفاع از سلامت مردم نقش‌آفرینی می‌کنند

به گزارش پورتال شهرستان اقلید، به نقل از خبرگزاری فارس از اقلید، جنگ همیشه میدان نبرد تن به تن و حمله نظامی نیست بلکه مبارزه و دفاع را می‌توان در عرصه‌های متعدد و مقابله با هر عاملی که سلامت، آسایش و امنیت اقتصادی، مذهبی، ملی، فرهنگی و... ملت را برهم می‌ریزد، مشاهده کرد. جنگی که این روزها بیشتر مشهود و قابل توجه است، شیوع ویروسی منحوس است که ازاواخر سال گذشته تاکنون سلامت میلیون‌ها نفر را در سطح دنیا به خطر انداخت.

ویروسی به نام کرونا که کوچک و بزرگ، غنی و فقیر و زن و مرد نمی‌شناسد و موجب داغدارشدن بسیاری از هموطنانمان شده است و ممکن است هر خانواده‌ای به صورت مستقیم یا غیرمستقیم درگیر این ویروس شده باشند.

در شیوع این بیماری، علاوه بر اینکه سلامت افراد به خطر افتاد، بسیاری از امور زندگی فردی و اجتماعی مردم در زمینه‌های مختلف به‌ویژه اقتصاد و معیشت خانوارها را نیز تحت تأثیر قرار گرفت.

تعطیلی اصناف، کاهش دادوستدهای اقتصادی، برهم ریختن نظم مالی مردم و...ازجمله مشکلاتی بود که طی این مدت بسیاری از هموطنان ما درگیر آن بوده و هستند.

اما نکته قابل تأمل و فخرآفرین، همراهی، همدلی و کنارهم بودن ملت همیشه درصحنه ایران اسلامی بود که همچون گذشته، لحظه‎‌ای میدان را خالی نگذاشته و در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و خانواده‌های مبتلا و داغ‌دیده همت جهادی کردند.

یکی از افتخارات همیشگی ملت ایران، روحیه ایثار و منش بسیجی بودن است که در این عرصه نیز نقشی مؤثر داشته و شکوه ایثار و گذشت را بار دیگر به نمایش گذاشتند.

این‌بار و در آستانه نخستین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی، بسیجیان سراسر کشور در قالب اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، از طریق مراقبت، حمایت و نظارت، بر پیشگیری از کرونا تمرکز کردند تا مانع آسیب بیشتر این ویروس در زندگی و سلامت مردم شوند.

سازماندهی ۳۰۰ بسیجی برای مراقبت، نظارت و حمایت از مبتلایان به کرونا در اقلید

جانشین فرمانده سپاه اقلید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با گرامی‌داشت یاد شهدا به‌ویژه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: در راستای اجرای فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری و تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت منعقد شد، اجرای طرح مشترکی به نام این شهید بزرگوار آغاز شده است.

مهدی نظری ادامه داد: همزمان با سراسر کشور، اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی در شهرستان اقلید نیز تحت عنوان قرارگاه‌های مختلف آغاز شد که سهم بسیج در این طرح تشکیل سه تیم غیرتخصصی مراقبت، نظارت و حمایت است.

وی با قدردانی از حضور مؤثر بسیجیان در تمام عرصه‌های خدمت‌رسانی به مردم و با اشاره به نقش‌آفرینی بیش از ۳۰۰ نیروی بسیجی داوطلب در اجرای این طرح، عنوان داشت: این بسیجیان در ۱۵۰ گروه سازماندهی شده و بر اساس بلوک‌بندی‌های انجام شده در ۳۰ بلوک در سطح شهرستان، اقدام می‎کنند.

نظری تصریح کرد: علاوه بر جلسات متعددی که با شبکه بهداشت و برخی ادارات مربوطه برگزار شد، تاکنون بیش از ۱۴ جلسه توجیهی و کارگاه آموزشی برای نیروهای بسیجی شرکت‌کننده در این طرح برگزار شد تا با دانش و مهارت کافی در ارائه خدمت به مردم حضور یابند.

جانشین فرمانده سپاه اقلید شناسایی، رصد، مراقبت، رهگیری و حمایت از افراد مبتلا به ویروس کرونا را ازجمله وظایف گروه‌های غیرتخصصی بسیجی در اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و ارسال پیامک و ارتباط گیری با افراد مشکوک به کرونا، ارتباط تلفنی یا حضوری با افراد مبتلا برای تکمیل اطلاعات و نیز ارائه آموزش‌های بهداشتی لازم در این زمینه و راهنمایی آن‌ها و احصای نیازمندی‌های این افراد را به عنوان بخشی از این اقدامات برشمرد. 

نظری در بخش پایانی سخنان خود بیان داشت: تهیه و توزیع بیش از هفت هزار بسته معیشتی، پنج هزار اطعام، ۹۵۰ بسته بهداشتی و ماسک، ۶۵۰ بسته پوشاک و کفش، چندین تبلت و گوشی، ۸۰۰ بسته لوازم‌التحریر، ۱۳۳ فقره جهیزیه با اعتباری بالغ‌بریک میلیارد ۲۰۰ میلیون تومان، لوازم خانگی به ارزش ۸۰ میلیون تومان، تهیه ۳۰ هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده و همت یک هزار و ۲۰۰ بسیجی در ۶۰ مرحله ضدعفونی معابر سطح شهر، تهیه و توزیع ۴ هزار لیتر الکل و بیش از  ۳۲ هزار هندراب در بین مردم و نیز توزیع ۳۰۰ هزار ماسک (نیمی به صورت رایگان و بخش دیگر با قیمت کارخانه)، برپایی ۸۰ پایگاه ایست سلامت در ورودی‌های شهرستان و تهیه ماده ضدعفونی کننده جهت سایر شهرستان های استان ازجمله اقدامات سپاه و بسیجیان اقلید از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون بوده است.

برکت اجرای طرح مکتب سلیمانی در کاهش چشمگیر آمار ابتلا به کرونا در سطح شهرستان اقلید

رئیس شبکه بهداشت شهرستان اقلید عنوان داشت: در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که به نام گام چهارم در حال اجراست، شبکه بهداشت و درمان به عنوان معاونت و در راستای پیشبرد اهداف طرح کمک می‌کند.

مسعود جوکار از تشکیل چهار کمیته حمایتی، نظارتی، آموزشی و پایش در شبکه بهداشت و درمان خبر داد و گفت: هر یک از تیم‌ها با همکاری تیم‌هایی که در سپاه و بسیج تشکیل شد، همکاری کرده و در راستای اجرای طرح همت می‌کنند.

وی به خلاقیت شبکه بهداشت و درمان شهرستان اقلید در اجرای مکتب سلیمانی و طرح گام دوم از آبان‌ماه امسال اشاره کرد و اظهار داشت: در این عرصه، به همت نیروهای بسیجی کار رهگیری، پیگیری و مراقبت‌ها انجام می‌شد و پایش و آنالیز داده‌ها صورت گرفت.

جوکار با بیان اینکه تا پایان آبان‌ماه، به صورت میانگین روزانه حدود ۸۰ نفر افراد مشکوک به کرونا به مراکز بهداشت و درمان شهرستان اقلید مراجعه می‌کردند، به اهمیت و تأثیر مثبت اجرای طرح مکتب سلیمانی (طرح گام دوم و چهارم) اشاره و عنوان کرد: از برکات اجرای این طرح کاهش چشمگیر مراجعه کنندگان و نیز آمار ابتلا به باین بیماری در سطح شهرستان است.