به گزارش پورتال شهرستان اقلید، خلیل بزرگی در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه تحلیلی خبری شیرازه» با تقدیر از حضور پرشور مردم در انتخابات روز جمعه 28 خردادماه، اظهار داشت: 66/6 واجدالشرایطین شرکت در انتخابات، روز جمعه پای صندوق های رأی رفتندو به رئیس جمهور منتخب خود و نمایندگان شان در شوراهای اسلامی شهرها و روستاها رای دادند.

وی تصریح کرد: آمار مشارکت مردم شهرستان اقلید در این دوره از انتخابات نسبت به انتخابات سال 98 افزایش داشته است.

بزرگی با تأکید بر تلاش های صورت گرفته برای برگزاری انتخاباتی سالم و درست و ایجاد شور انتخاباتی و بستری مناسب برای حضور حداکثری مردم یادآور شد: به عنوان مجری انتخابات و در راستای رعایت و عمل به قانون، سعی کردیم امانت دار رای مردم باشیم.

فرماندار اقلید به سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره و بیان کرد: 31 هزار و 369 رای مردم شهرستان اقلید به سیدابراهیم رئیسی، 4 هزار و 724 رای به محسن رضایی، 2 هزار و 841 رای به عبدالناصر همتی و 897 رای به امیرحسین قاضی زاده هاشمی اختصاص داشت.

وی همچنین به انتخابات شورای اسلامی شهرها اشاره و با بیان اینکه در هر یک از شهرهای اقلید و دژکرد، پنج نفر به عنوان اعضای اصلی شورای اسلامی انتخاب شدند، تصریح کرد: طبق قانون و با رای مردم، در هر یک از این شهرها 3 نفر نیز به عنوان اعضای علی البدل معرفی شدند.

بزرگی با بیان اینکه در برگزاری انتخابات سال 1400 در این شهرستان تخلف محرزی مشاهده نشد، عنوان داشت: تا دو روز پس از اعلام نتایج انتخابات شوراهای اسلامی، شاکی یا شاکیان مشخص با ارائه مستندات می توانند به هیأت اجرایی مستقر در فرمانداری مراجعه و شکایت خود را ثبت کنند.

فرماندار اقلید در پایان سخنان خود با تشکر ویژه از حضور پرشور و حماسی مردم این شهرستان در انتخابات، از هیئت های اجرایی، بازرسی و نظارتی هر دو انتخابات، شورای تأمین، سپاه و بسیج، نیروی انتظامی، سربازی گمنام امام زمان (عج)، بخشداران و شهرداران، دهیاران، ادارات و نهادهای دولتی، انجمن ها و تعاونی ها مردمی و خصوصی، خبرنگاران و اصحاب رسانه، همکاران و کارشناسان فرمانداری، اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی، کادر بهداشت و درمان، هیأت امنا مساجد و حسینیه ها، مسولان مدارس و تمام افراد و نهادهایی که در برگزاری هرچه بهتر انتخابات در این شهرستان تلاش کرده و زحمت کشیدند، قدردانی کرد.