به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی  نماز جمعه این شهر با اشاره به قیام مردم تبریز به مناسبت چهلمین روز شهادت تظاهرکنندگان قم در سال 1356 اظهار داشت: وحدت و ارتباط قلبی اقشار مختلف مردم یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی ما است.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار مردم آذربایجان که فرمودند «ملت با یکدیگر قهر نیستند ازاین‌رو شعار آشتی ملی یک حرف بی‌اساس است که باید از قاموس این ملت برچیده شود» اشاره و عنوان کرد: مردم با یکدیگر قهر نیستند که نیاز به صلح داشته باشند.

طالبی با تأکید بر آگاهی و بصیرت مردم و اشاره به هوشیاری مقام معظم رهبری تصریح کرد: مردم با حضور پرشور خود در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه خط بطلان بر سخنان و نظرهای یاوه‌گویان کشیدند.

امام‌ جمعه اقلید در ادامه با گرامیداشت روز روحانیت و با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید انقلابی بمانند و بر این اساس عمل کنند به بخش‌هایی از فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه جایگاه حوزه‌های علمیه و دست‌هایی که به دنبال جدایی آن از انقلاب و ... است اشاره کرد.

خطیب جمعه اقلید با بیان اینکه مردم 22 بهمن‌ماه انجام‌ وظیفه کرده و جواب یاوه‌گویی‌های رئیس‌جمهور آمریکا، انگلیس و ... را محکم و قاطع دادند، خاطرنشان کرد: مردم دین خود را ادا کردند و اکنون نوبت دولت، دولت‌مردان و مسؤولان ماست که به فکر آن‌ها باشند و در راستای رفع مشکلات اقدامی اساسی و حرکتی مؤثر انجام دهند.

طالبی خطاب به مسؤولان عنوان داشت: آیا مسئله اشتغال مردم، رکود و گرانی در بازار و ... حل شد و آیا تنها با گفتن اینکه مردم نگران میوه شب عید نباشند، بلیت قطار، هواپیما و... از فلان تاریخ پیش‌فروش می‌شود و ... مشکل مردم را حل می‌کند.

امام‌ جمعه اقلید اضافه کرد: آیا رواج کنسرت‌های موسیقی و آنچه به‌نام پایتخت جوانان جهان اسلام در شیراز رخ داد، با شأن اسلام و انقلاب سازگار بود.

وی ادامه داد: آیا نسبت به ارباب‌رجوع حرمت نگه داشته شد، آیا نسبت به اقتصاد مقاومتی، به فرمایشات مقام معظم رهبری جامه عمل پوشانیده شد و آیا در ماجرای هسته‌ای و برجام جواب قانع‌کننده‌ای به مردم داده شد.

طالبی در بخش پایانی سخنان خود با تقدیر از خدمات مؤثر و شایسته رزمندگان اسلام در عرصه‌های مختلف دفاعی، سپاه، ارتش و ...، انتفاضه فلسطین را یکی از مسائل مهم خواند و با اشاره به فرمایشات امام (ره) که فلسطین را پاره تن اسلام نامیدند و ... گفت: آیا می‌توانیم نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم.