به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، طی آیینی که بعدازظهر امروز با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس، امام جمعه، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسؤولان شهرستانی و کارکنان آبفای شهری و روستایی در سالن اداره آبفای شهری این شهرستان برگزار شد، با تقدیر از زحمات سید رسول سجادی، محمد مسموعی به عنوان مدیر جدید آبفای شهری اقلید معرفی شد.

امام جمعه اقلید در ابتدای این آیین با اشاره به اهمیت آب در زندگی از تلاش، زحمت و خدمت تمام افرادی که در این عرصه فعالیت می‌کنند تقدیر کرد.

حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی به امنیت بی‌نظیر حاکم بر کشور اشاره و آن را بهترین ارمغان برای ملت خواند و با قدردانی از نیروهای سپاه و انتظامی و... که در این راستا از جان و زندگی خود مایه می‌گذارند تصریح کرد: با توجه به جان‌فشانی‌هایی که در عرصه ایجاد، حفظ و ارتقای امنیت در کشور صورت می‌گیرد، خدمت صادقانه مسؤولان کمترین کاری است که می‌توانند در شکر این نعمت بجای آورند.

وی تأکید کرد: باید مسؤولان خدمت‌رسانی مؤثر به مردم را مهم‌ترین هدف عملکردی خود قرار داده و در این عرصه با همت جهادی و روحیه انقلابی حرکت کنند.

ظرفیت تولید 195 لیتر بر ثانیه آب در شهر اقلید

در ادامه این جلسه مدیر پیشین آبفای شهری اقلید با اشاره به جمعیت حدود 50 هزار نفری اقلید به ارائه گزارشی از عملکرد پنج‌ساله این اداره پرداخت و از وجود 17 هزار و 962 مشترک آب با رشد 13 درصدی طی پنج سال گذشته و نیز 8 هزار و 822 مشترک فاضلاب با رشد 85 درصدی در این شهر خبر داد و اظهار داشت: تعداد مشترکان آب شهر سده نیز طی این مدت با رشد 17 درصدی از یک هزار و 860 فقره به 2 هزار و 171 مشترک افزایش یافت.

سید رسول سجادی از ظرفیت تولید 195 لیتر بر ثانیه آب در این شهر با رشد 15 درصدی نسبت به پنج سال پیش سخن گفت و بیان داشت: نصب و وصل 4 هزار و 46 فقره انشعاب فاضلاب، 18 هزار متر توسعه شبکه، 233 فقره رفع انسداد انشعابات، 388 فقره رفع انسداد شبکه و... ازجمله خدمات صورت گرفته در امور بهره‌برداری فاضلاب این شهر بوده است.

وی تهیه کل نقشه آب‌رسانی شبکه آب شهر، تهیه کل نقشه شبکه جمع‌آوری اجراشده فاضلاب شهر، اجرای خط انتقال از مخزن فسارود به ایستگاه برای بازدهی بیشتر، تثبیت حریم چاه‌ها، تعیین حریم چاه شماره 6 فسارود، مخزن 2500 مترمکعبی سفید راه و نیز چاه شماره 3 بوزه جنگاه سده، تجهیز تمام چاه‌ها و مخازن به تابلو سافت استارتر، نصب سیستم ضد سرقت در تمام اتاقک چاه‌ها، خرید کیت ایمنی جلوگیری از نشر کلر، ساخت و خرید تجهیزات آزمایشگاهی به اعتبار 300 میلیون ریال برای تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه فاضلاب و... را ازجمله خدمات صورت گرفته در امور بهره‌برداری این اداره برشمرد.

سجادی تصریح کرد: احداث 2 هزار و 300 متر خط انتقال چاه شماره 2 تأسیسات شهید رحیمی با اعتبار یک میلیارد و 847 میلیون ریالی، احداث و تکمیل خط برق‌رسانی به چاه شماره 2 تأسیسات شهید رحیمی با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون ریالی، احداث سکوی دانه‌گیر و انتقال دانه‌گیر به محل جدید، تجهیز و راه‌اندازی چاه شماره یک تأسیسات شهید رحیمی، تعویض پمپ چاه‌های شماره 1 و 3 شهید اکبری و چاه شماره 1 شهید رحیمی در راستای افزایش میزان تولید، تعویض الکتروپمپ شماره 1 ایستگاه پمپاژ تأسیسات شهید اکبری و... از دیگر خدمات صورت گرفته طی پنج سال گذشته تاکنون است.

مدیر پیشین آبفای شهری اقلید در پایان سخنان خود به گوشه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی این اداره در راستای ترویج فرهنگ مصرف بهینه و نهادینه کردن ارزش‌های والای اسلامی و انقلابی در سطح جامعه اشاره و از همراهی و تلاش شبانه‌روزی تمام همکاران خود در آبفای شهری اقلید برای خدمت‌رسانی به مردم تقدیر کرد و بیان داشت: خدمت مؤثر به مردم در چارچوب قانون و با تأکید بر اخلاق‌مداری و علم محوری از مهم‌ترین رویکردهای عملکردی ما طی این چند سال بوده است.

تأکید بر علم‌محوری، اخلاق‌مداری و رعایت قانون

مدیر جدید آبفای شهری اقلید که پیش از این مدیریت آبفای روستایی این شهرستان را به عهده داشت، خدمت در عرصه آب‌رسانی به مردم و سقایی را سعادتی بزرگ خواند و با تأکید بر اخلاق‌محوری، قانون‌مداری، علم‌محوری و تکریم ارباب‌رجوع به عنوان مهم‌ترین اصول عملکردی اظهار داشت: خدمت در این عرصه کار مشکل و حساسی است که باید با تمام توان در راستای انجام وظیفه کوشید، چراکه یک‌ لحظه قطع شدن آب موجب نارضایتی مردم خواهد شد.

محمد مسموعی بر لزوم تهیه برنامه مدون برای جلوگیری از هدر رفت آب و عدم مشکل در عرصه آب‌رسانی در اقلید و نیز حمایت مسؤولان شهرستانی و استانی تأکید کرد و گفت: دو امر مهم حفظ و رعایت بیت‌المال و حق‌الناس باید الگوی خدمت‌رسانی و جلب رضایت الهی باشد و مدنظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: کمک، هم‌اندیشی و همراهی تمام کارکنان اداره، مسؤولان و دست‌اندرکاران عرصه آب‌رسانی و آب می‌تواند موجب خدمت مؤثرتر در این حوزه شود.

به گزارش فارس، سید رسول سجادی که از سال 91 مدیریت آبفای شهری اقلید را به عهده داشت، پس‌ازاین به عنوان مدیر بحران و پدافند غیرعامل شرکت مهندسی آبفای استان فارس خدمت خواهد کرد و محمد مسموعی که از سال 85 مدیر آبفای روستایی این شهرستان بود، اکنون به عنوان مدیر جدید آبفای شهری اقلید معرفی شد.